• Kiedy stracisz wszystko, nikt się już z tobą nie liczy.
    Black is the color
    Nie, oni nie lękali się o dzieci, które mogły umrzeć. Nie martwili się pustką, którą miały po sobie pozostawić. Oni bali się nas – tych, którzy przeżyli.
  • Pryzmat:

    Nadszedł czas kolejnych zmian. Zniesienie obozów to był zaledwie początek. Prezydent Donovan po miesiącu od zwycięstwa w wyborach, podjęła kolejny spory krok w kierunku uwolnieniu uciśnionych psioników. "- Zdecydowałam, że zamykam projekt pryzmat. Psionicy, chociaż mają przewagę z mocami, to jednak dalej dzieci. Nie powinniśmy was wykorzystywać jako ochronę. Dlatego też wysyłam was na osiedle. Będziecie mieli tam zapewnione wszystko, co będzie potrzebne i będziecie mogli tam żyć bez strachu o jutro. - poinformowała ich dalej spokojnym tonem nie przerywając swojego wywodu, nawet jeśli usłyszała okrzyki protestu. Nie zamierzała się ugiąć. Już dosyć krzywdy wyrządzili tym dzieciakom. Starczy tego dobrego, pora im dać trochę wolności i chociaż namiastkę życia, które zostało im brutalnie wyrwane przez epidemię." W związku z powyższym członkowie biorący udział w projekcie, znanym pod nazwą Pryzmat zostali oddelegowani ze służby na zasłużony odpoczynek. Od teraz zamieszkają oni w niewielkim miasteczku położonym niedaleko Denver.

    Judith zamyka projekt Pryzmat.

  • Obecnie mamy styczeń 2023r.
    Odczuwalna temperatura to -19°C, pada śnieg i jest straszny mróz.

    Zachęcamy każdego do stworzenia swojego tematu z notatnikiem! Tutaj link!

    Pryzmat został zamknięty, a więc wszyscy znajdujący się w tej grupie, zostali przeniesieni do niezrzeszonych. Więcej dowiecie się w skrócie fabularnym!

    W Systemie co chwila pojawiają się nowe eventy! Zachęcamy do odwiedzenia tematu: LINK

    Do grona administracji dołączył Pravi.
    Odwiedźcie nas też na facebooku!

  • Bieżące poszukiwania:
    - Kira Krios szuka swojej dawnej drużyny z Ligi Dzieci, postacie muszą należeć do grupy Syndykat.
    - Shirei Shinoda szuka chętnych graczy do zarządu Syndykatu, którzy mogliby mieć z nim powiązania.
    - Lounarie de Coudray szuka chętnych graczy do relacji między postaciami.
    - Scarlett Kersey szuka sobie dziewczyny. Grupa to Syndykat.
    -Ceridwen Murray Poszukuje 1 osoby do byłego oddziału 7 z ligi dzieci.
    -Summer Dawson Poszukuje relacji dla swoich postaci.
    -Cora Wellworth Poszukuje pozytywnych relacji dla swojej postaci.
    -Eric Ainsworth Poszukuje kogoś aktywnego, chętnego do gry.

  • Cookie
    Levi
    Lou
    Pravi


Poprzedni temat «» Następny temat
Wszystko o umiejętnościach
Autor Wiadomość
Admin


Wysłany: 2016-08-07, 17:44   Wszystko o umiejętnościach

Opis

Umiejętności na naszym forum nie są wcale wyjątkowo skomplikowane. Oczywiście rozwój umiejętności tyczy się tylko i wyłącznie grup Psi. Ponadto warto wiedzieć, że MG zastrzega sobie prawo, do zmuszenia danego gracza do użycia swoich umiejętności - po prostu dana postać nie zawsze je kontroluje i czasami zdarzają się wpadki, szczególnie na niskich poziomach u niewyszkolonych postaci.


Wybierz kolor

Zacznijmy od samego początku - trzeba wybrać jeden z kolorów. Standardowy opis każdej z grup można znaleźć TUTAJ. Gdy wybierzemy już kolor, który nam odpowiada, można przejść do umiejętności.
Żaden kolor nie potrafi posługiwać się wszystkimi umiejętnościami, które zostały opisane - jednak może kiedyś to osiągnąć przez ciężką pracę i rozwój. Na wstępie, każda z postaci, w zależności od wieku, może wybrać sobie określoną ilość umiejętności. Każda z nich jest rozwijana poprzez Punkty Umiejętności, a rozwój ten jest bardzo prosty. Jeden punkt = nabycie umiejętności, kolejne punkty będą odpowiadały ulepszaniu umiejętności. Niżej będzie tabela odnośnie tego, ile punktów będzie potrzebnych by osiągnąć dany poziom.

Czyli podsumowując - na start każda postać Psi otrzymuje 10-20 punktów w zależności od wieku postaci, które może wydać albo na wysoki poziom jakiejś jednej (bądź kilku) umiejętności, albo na nabycie jak największej liczby umiejętności na niskim poziomie.

10-14 lat 10 punktów.
15-21 lat 20 punktów.


Sens rozwijania

Na całe szczęście w większości przypadków poziom naszej umiejętności nie ma znaczenia. Czyli jeśli mamy powiedzmy kilka umiejętności na małym poziomie, nie oznacza, to że nie będziemy w stanie niczego zdziałać. Częściej to MG decyduje czy ktoś musi rzucać kostką, czy nie. Ciężko to pewnie na początku zrozumieć, ale z biegiem czasu na pewno będziesz wiedział drogi graczu, co mam na myśli.
Jednak skoro rzadko rzuca się kostką, to jaki jest sens ich rozwoju? A więc już tłumaczę - możemy używać umiejętności kiedy chcemy i jak chcemy, gdy gramy z MG. Jednak jeśli nie "potwierdzimy" naszego użycia kostką, to Mistrz Gry decyduje czy uda nam się coś zrobić, czy też nie. Jeśli potwierdzimy użycie rzutem kostką i wyjdzie nam sukces (o tym niżej) Mistrz Gry nie ma nic do gadania.
Jednak pamiętajcie - kiedy gracie Gracz-Gracz i chcecie użyć umiejętności na drugim graczu, to albo musicie rzucić z powodzeniem kostką, albo zapytać go prywatnie, czy wyraża zgodę na zrobienie z nim czegoś.


Kiedy wykonujemy rzut

Jeszcze raz napominam, że warto przeczytać wiadomość wyżej.
» Zawsze, gdy używamy swojej umiejętności na postaci drugiego gracza i może ona powodować uszczerbek na zdrowiu bądź ją zabić - rzucamy kostkami. (Włącza się w to mieszanie w myślach i ogólnie umiejętności pomarańczowych, oczywiście wszystkie walki itp.)

»Zawsze, gdy używamy naszych umiejętności w celu zniszczenia naszego otoczenia, wpłynięcia na jakiś jego element dla własnych korzyści - rzucamy kostkami. (Łamanie szyfrów, powodowanie spięć w systemach alarmowych)

»Ogół umiejętności Pomarańczowych wymaga rzutu. Jednak gdy gracz, którego postać jest Pomarańczowa, dogada się z innym graczem odnośnie użycia umiejętności Pomarańczowego (np. przeglądanie wspomnień, snów etc.) to rzut kostką nie jest wymagany.

»Osoby, które są Zielonymi i montują jakieś maszyny, eksperymentują z elektroniką nie muszą rzucać kośćmi, jednak gdy w grę wchodzi łamanie czyichś szyfrów (graczy) - rzut jest wymagany.

»MG zadecyduje, że jakiś gracz ma wykonać rzut.


»Postacie mające umiejętności tworzenia tarczy czy szybkiego poruszania się mogą rzucić kośćmi po sukcesywnym rzucie swojego przeciwnika. Jeśli zdobędą wyższą cyfrę niż on - unik się udał. Uniku możemy użyć raz na sesję - oczywiście jako uniku. Podczas zwykłej gry, nie walki, postacie mogą się poruszać szybciej z normalnym jego ograniczeniem czy tworzyć wokół siebie tarcze.


Ważne: Jeżeli podczas sesji gracze dogadają się co do umiejętności i oboje zgodzą się na np. pominięcie jakichś rzutów kostką podczas użyć na sobie (czyszczenie pamięci na życzenie chociażby, czy droczenie się Pomarańczowego z Zielonym poprzez wyrzucanie tego pierwszego z umysłu drugiego, poparzenia na życzenie) to oczywiście nie wymaga to rzutu.



Instrukcja rzutu

Jednak jak odbywają się rzuty? Rzucać można jedynie w tym temacie - TUTAJ . Post tam składa się z komendy:

Kod:
[dice]2d6 [/dice]
Umiejętność dla której rzucamy:


Wtedy też w naszym poście pokazuje się rzut, a co najważniejsze - suma oczek. Teraz przybliżę wam poziomy umiejętności jak i zależności sumy oczek, i waszego sukcesu. Najpierw wyjaśnię wam zasadę, a na dole będzie kompletna tabela.

1 Poziom umiejętności - Porażka przy wylosowaniu każdego numeru poniżej 12.

Rzucając dwiema kostkami możemy otrzymać cyfrę od 2 do 12, gdy rzucamy kośćmi dla jakiejś umiejętności, która jest na pierwszym poziomie, uda się tylko i wyłącznie gdy wyrzucimy 12.



Kolejnosc

Piszemy post fabularny, w miejscu, gdzie następuje użycie umiejętności, idziemy do tematu z rzutami i rzucamy kośćmi, podając przy tym link do tematu w którym odbywa się dana gra fabularna. Otrzymujemy wynik, przez co wiemy co możemy odegrać. Rzucamy kośćmi tylko raz, a wynik, czyli post, linkujemy w naszym poście fabularnym. Link do posta uzyskujemy poprzez kliknięcie ikonki obok daty wysłania tematu. Najlepiej kliknąć na nią prawym przyciskiem i wybrać "kopiuj adres linku".





Tabela sukcesu i porazki

1 Poziom umiejętności - Porażka przy wylosowaniu każdego numeru poniżej 12.
Czyli udaje się jedynie z cyfrą 12.

2 Poziom umiejętności - Porażka przy wylosowaniu każdego numeru poniżej 11.
Udaje się z cyfrą 11, 12

3 Poziom umiejętności - Porażka przy wylosowaniu każdego numeru poniżej 10.
Udaje się z cyfrą 10, 11, 12

4 Poziom umiejętności - Porażka przy wylosowaniu każdego numeru poniżej 9.
Udaje się z cyfrą 9,10,11,12

5 Poziom umiejętności - Porażka przy wylosowaniu każdego numeru poniżej 8.
Udaje się z cyfrą 8,9,10,11,12

6 Poziom umiejętności - Porażka przy wylosowaniu każdego numeru poniżej 7.
Udaje się z cyfrą 7,8,9,10,11,12

7 Poziom umiejętności - Porażka przy wylosowaniu każdego numeru poniżej 6.
Udaje się z cyfrą 6,7,8,9,10,11,12

8 Poziom umiejętności - Porażka przy wylosowaniu każdego numeru poniżej 5.
Udaje się z cyfrą 5,6,7,8,9,10,11,12

9 Poziom umiejętności - Porażka przy wylosowaniu każdego numeru poniżej 4.
Udaje się z cyfrą 4,5,6,7,8,9,10,11,12

10 Poziom umiejętności - Porażka przy wylosowaniu każdego numeru poniżej 3.
Udaje się z cyfrą 3,4,5,6,7,8,9,10,11,12

Pamiętajcie, że liczy się suma oczek.

Warto też wspomnieć, że każda z postaci na start dostaje kilka umiejętności. Chociażby Czerwoni otrzymują odporność na ogień. Jeśli Czerwony, zaatakuje Czerwonego przy użyciu płomieni i poszczęści mu się w kościach - zaatakowana postać NIE odniesie praktycznie żadnych obrażeń.



Nabywanie punktow i rozwoj


Na naszym forum nabywanie punktów umiejętności dzieli się na dwie sytuacje:
- Podczas normalnej gry, punkty umiejętności można otrzymać za ciekawe i kreatywne użycie umiejętności, podczas sesji z Mistrzem Gry.
- Podczas eventów, zapowiadanych w temacie - wtedy każda z admistratorek dobiera system przyznawania punktów na czas eventu oraz dla postaci, które biorą w nim udział.





Cennik punktow

Aby zdobyć umiejętność na pierwszym poziomie wystarczy jeden punkt.
Rozwinięcie jej na drugi poziom kosztuje dwa punkty. (Czyli zdolność na 2 poziomie w sumie kosztuje 3 punkty, bo jeden z nich przeznaczamy na poziom pierwszy.)
Rozwinięcie jej na trzeci poziom kosztuje trzy punkty
... I w ten sposób zwiększa się liczba punktów aż do dziesięciu.
Na samej górze karty z naszymi umiejętnościami wpisujcie aktualną ilość niewydanych punktów. Mistrz gry po sesjach będzie wam nadawał punkty i dawał o tym informacje w waszym temacie. Jeśli sądzicie, że należy wam się za coś punkt (np. za częste używanie czy jakąś naukę), chociażby za sesję w której nie uczestniczył Mistrz Gry - dajcie o tym znać administracji poprzez PW wraz z dowodami. Za sesje w retrospekcjach nie przyznajemy punktów.


KONIEC

Wszystko jasne? To teraz wróć do tematu z kolorami - tam podane są wszystkie umiejętności. Umiejętności "dla każdego" nie trzeba rozwijać/nie można rozwijać.

Najważniejsze - nie bójcie się eksperymentować i łączyć umiejętności - Czerwony strzelający z łuku i podpalający swoje strzały w locie, czy Niebieski, który gotuje i siłą woli operuje wszystkimi naczyniami nadal przejdzie. Żółty oczywiście będzie mógł lekko kogoś porazić, aby “wyprostować” mu włosy na głowie. Umiejętności są przede wszystkim po to, żeby się bawić. Żonglowanie płonącymi kulami? Super!
Ostatnio zmieniony przez Lounarie de Coudray 2017-02-09, 21:19, w całości zmieniany 33 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ZAMKNIĘTY ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Forum zostało otwarte 2016-15-08. Pomysł na nagłówek zaczerpnięty z Shine. Autorem systemu zakładek jest Noritoshi.
Strona wygenerowana w 0,035 sekundy. Zapytań do SQL: 10