• Kiedy stracisz wszystko, nikt się już z tobą nie liczy.
    Black is the color
    Nie, oni nie lękali się o dzieci, które mogły umrzeć. Nie martwili się pustką, którą miały po sobie pozostawić. Oni bali się nas – tych, którzy przeżyli.
  • Pryzmat:

    Nadszedł czas kolejnych zmian. Zniesienie obozów to był zaledwie początek. Prezydent Donovan po miesiącu od zwycięstwa w wyborach, podjęła kolejny spory krok w kierunku uwolnieniu uciśnionych psioników. "- Zdecydowałam, że zamykam projekt pryzmat. Psionicy, chociaż mają przewagę z mocami, to jednak dalej dzieci. Nie powinniśmy was wykorzystywać jako ochronę. Dlatego też wysyłam was na osiedle. Będziecie mieli tam zapewnione wszystko, co będzie potrzebne i będziecie mogli tam żyć bez strachu o jutro. - poinformowała ich dalej spokojnym tonem nie przerywając swojego wywodu, nawet jeśli usłyszała okrzyki protestu. Nie zamierzała się ugiąć. Już dosyć krzywdy wyrządzili tym dzieciakom. Starczy tego dobrego, pora im dać trochę wolności i chociaż namiastkę życia, które zostało im brutalnie wyrwane przez epidemię." W związku z powyższym członkowie biorący udział w projekcie, znanym pod nazwą Pryzmat zostali oddelegowani ze służby na zasłużony odpoczynek. Od teraz zamieszkają oni w niewielkim miasteczku położonym niedaleko Denver.

    Judith zamyka projekt Pryzmat.

  • Obecnie mamy styczeń 2023r.
    Odczuwalna temperatura to -19°C, pada śnieg i jest straszny mróz.

    Zachęcamy każdego do stworzenia swojego tematu z notatnikiem! Tutaj link!

    Pryzmat został zamknięty, a więc wszyscy znajdujący się w tej grupie, zostali przeniesieni do niezrzeszonych. Więcej dowiecie się w skrócie fabularnym!

    W Systemie co chwila pojawiają się nowe eventy! Zachęcamy do odwiedzenia tematu: LINK

    Do grona administracji dołączył Pravi.
    Odwiedźcie nas też na facebooku!

  • Bieżące poszukiwania:
    - Kira Krios szuka swojej dawnej drużyny z Ligi Dzieci, postacie muszą należeć do grupy Syndykat.
    - Shirei Shinoda szuka chętnych graczy do zarządu Syndykatu, którzy mogliby mieć z nim powiązania.
    - Lounarie de Coudray szuka chętnych graczy do relacji między postaciami.
    - Scarlett Kersey szuka sobie dziewczyny. Grupa to Syndykat.
    -Ceridwen Murray Poszukuje 1 osoby do byłego oddziału 7 z ligi dzieci.
    -Summer Dawson Poszukuje relacji dla swoich postaci.
    -Cora Wellworth Poszukuje pozytywnych relacji dla swojej postaci.
    -Eric Ainsworth Poszukuje kogoś aktywnego, chętnego do gry.

  • Cookie
    Levi
    Lou
    Pravi


Poprzedni temat «» Następny temat
Pomysły na nowe umiejętności
Autor Wiadomość
Admin


Wysłany: 2016-08-11, 14:06   Pomysły na nowe umiejętności [Cytuj]

Jeżeli ktoś z was ma pomysł na jakąś umiejętność dla danego koloru, wystarczy napisać o tym tutaj. Opiszcie swój pomysł, działanie umiejętności oraz jaki kolor będzie mógł jej używać. Najlepsze pomysły będą oczywiście nagradzane, a umiejętności dodawane do spisu.
 
 
Summer Dawson



19

Zielony Ziemniak




syndykat-female http://i.imgur.com/WXYGpT9.png systema-female http://i.imgur.com/qSptghe.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png liga-female http://i.imgur.com/wei1zSu.png

Wysłany: 2016-08-17, 18:00   
   Multikonta: Emilka
[Cytuj]

Ziemniak ruszył głową i ma pomysł na małe uatrakcyjnienie naszych mózgowców. :zacieraręce:

Zieloni mają dość nietypowe umysły, prawda? No właśnie, skoro są takie wyjątkowe to warto coś z tym zrobić. Całkiem logicznym posunięciem, byłaby jakaś bariera mentalna. Równa się to ze specjalną odpornością na moce pomarańczowych. Niekoniecznie mowa tu o całkowitym braku ich działania (to mogłoby być dość ciekawym paradoksem, choć przesadzonym). Chodzi mi o częściowe zablokowanie niektórych umiejętności. Zieloni byliby po prostu trudniejsi do manipulowania/kontrolowania (mieliby szansę się „ocknąć”, jeśli rzut kostkami by się powiódł). To samo tyczy się telepatii – skoro mózgi naszych mądralińskich pracują tak szybko, to wchodzenie w myśli może być co najmniej nieprzyjemne. I tak jak w poprzednim wypadku, delikwenta, który grzebie im w głowach, można by „wyrzucić”. Uwezmę się jeszcze na usuwaniu wspomnień – całkowite skasowanie byłoby niemożliwe, bo po jakimś czasie szczątkowe obrazy by do Zielonych powracały.
Idąc dalej, żeby nie dyskryminować naszych pomarańczek, utarłabym nosa także innym kolorkom (w tym momencie, można to wręcz podzielić na dwie umiejętności). Ogień czerwonych raniłby Zielonych mniej niż innych. To samo tyczy się paraliżu i piorunów – znacznie trudniej byłoby naszego mózgowca powalić na kolana czy przysmażyć. Po prostu - Zieloni swoją tarczą, mogą minimalizować doznawane obrażenia.
Ewentualnie, można rozważyć całkowitą odporność.

I wpadł mi jeszcze jeden pomysł. W książce, Ruby opisywała Zielonych, jako „działających jak jeden organizm" i wspominała coś, że wydają się być połączeni. No właśnie :brewki: Trzecią (lub drugą) propozycją, jaką mam, jest umiejętność umysłowego porozumiewania się (jakkolwiek to nazwać). Dwójka Zielonych, może rozmawiać i przekazywać plany, czy informacje w myślach. Tworzą taką sieć mentalną. Nie muszą się widzieć, ale być stosunkowo blisko siebie (do kilkunastu metrów).

Tym samym, Zieloni dla rządu wciąż są najmniej groźni. Za to dla pozostałych Psi, nie będą już takimi sierotami. :lol:
 
 
Alice Young


21

Pomarańcz




niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png pandemonium-female http://i.imgur.com/6Rdj5zO.png liga-female http://i.imgur.com/wei1zSu.png

Wysłany: 2016-08-17, 18:53   
   Multikonta: John, Nathan
[Cytuj]

Summer Dawson napisał/a:
Ziemniak ruszył głową i ma pomysł na małe uatrakcyjnienie naszych mózgowców. :zacieraręce:


Nie znam fabuły książki więc się nie wypowiem co do połączenia mentalnego XD

Ma sens że Zieloni mają zwiększoną odporność na pomarańczowych (mówię to jako pomarańczowa!) ale zgodnie z mechaniką forum, gdzie i tak wszystko jest losowe poszłabym raczej w coś takiego:
Zieloni dostają umiejętność obronną, którą mogą zdobywać poziomy tak jak innymi umiejętnościami. Wtedy jeśli pomarańczowy próbuje zmodyfikować wspomnienia/przejąć kontrolę/cokolwiek, zielony używa swojej obrony. Pomarańczowy rzuca kostką i udaje mu się użyć umiejętności. Przypadki:

Obrona zielonego ma taki sam poziom co atak pomarańczowego - Wtedy zielony rzuca kostką, jeśli wypadnie mu więcej oczek to obrona się udaje. Jeśli wypadnie mu tyle samo można pomyśleć o jakichś kompromisach np. krótszy czas działania. Jeśli wypadnie mu mniej to pomarańczowemu się udaje (z pełną mocą!).

Obrona zielonego ma większy poziom niż atak pomarańczowego - To samo co wyżej, tylko, że jeśli zielony wyrzuci tyle samo oczek co pomarańczowy to zdolność pomarańczowego się nie udaje, w końcu broni się lepiej niż pomarańczowy atakuje.

Obrona zielonego ma mniejszy poziom niż atak pomarańczowego - Wtedy obrona zwyczajnie się nie udaje, nie ma rzutu kostką.

Można to rozszerzyć na resztę Psich, coby zieloni nie czuli się poszkodowani (choć nie powinni, zieloni już są świetni <3 ).
Można też wprowadzić coś takiego, że jeśli obrona zielonego jest o ileśtam większa niż atak pomarańczowego to niezależnie od rzutu żaden atak się nie uda (nie ma więc sensu rzutu kostką w takim przypadku). Mimo wszystko trzeba uważać żeby nie przesadzić, coby zieloni nie mieli zbyt dużej przewagi nad biednymi pomarańczkami :>

To tyle ode mnie, proszę nie hejtować!
_________________
Myśli Słowa Telepatia Czyny.

Wszystkie posty zaczynające się od
MG
są pisane jako MG.
 
 
Summer Dawson



19

Zielony Ziemniak




syndykat-female http://i.imgur.com/WXYGpT9.png systema-female http://i.imgur.com/qSptghe.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png liga-female http://i.imgur.com/wei1zSu.png

Wysłany: 2016-08-17, 19:16   
   Multikonta: Emilka
[Cytuj]

Zgadzam się z Tobą w stu procentach, Alice. Rozpisałaś to, czego akurat nie potrafiłam XD
I żeby nie było - nie chodzi mi o wykokoszenie Zielonych, nie w tym leży sedno ich roli na forum. Coś takiego może po prostu trochę ich uatrakcyjnić, co by nasze skromne grono troszku się powiększyło :brewki:
_________________
NOTATNIK RELACJE
Have we gone too far?
Have we lost our minds?
 
 
Wyatt Newell


Wysłany: 2016-08-19, 09:10   
   Multikonta: Brak
[Cytuj]

Ogółem mam kolejny pomysł co do Zielonych. Co sądzicie o tym, żeby mieli możliwość psychicznego łączenia się z elektroniką i siecią Internetową? W sensie, mogą bez przeszkód, jedynie za pomocą myśli, obejść jakieś trudne do odszyfrowania dane zapisane na komputerze albo mogą wypuścić myśli do Internetu aby na szybko znaleźć jakąś informację itp. Ogółem moc tą nazwałbym technopatią.
 
 
Valerie Cadle


18

Czerwona




syndykat-female http://i.imgur.com/WXYGpT9.png pryzmat-female http://i.imgur.com/gTiQdIs.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png liga-female http://i.imgur.com/wei1zSu.png

Wysłany: 2016-08-23, 10:36   
   Multikonta: MG, Willow, Lux
[Cytuj]

Zajmę się tym wieczorkiem!
_________________


 
 
Valerie Cadle


18

Czerwona




syndykat-female http://i.imgur.com/WXYGpT9.png pryzmat-female http://i.imgur.com/gTiQdIs.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png liga-female http://i.imgur.com/wei1zSu.png

Wysłany: 2016-08-23, 15:35   
   Multikonta: MG, Willow, Lux
[Cytuj]

Umiejętności zielonych zostały zmienione - dodano częściową odporność na inne moce. Zobaczcie sobie w temacie.


Cytat:
Zdolności obronne - Zielony jest częściowo odporny na ataki innych kolorów. Zieloni mogą np. "wyrzucić" z głowy pomarańczowego lub nie doznać pełnych obrażeń podczas walki z innym kolorem, który używa swoich umiejętności.
Jeżeli umiejętność obronna jest na takim samym poziomie, co zastosowana umiejętność innego koloru (sukces z użyciem kostki) - Zielony zobowiązany jest do rzucania kostką, jeżeli wyrzuci więcej oczek niż jego oponent, nie doznaje żadnych obrażeń. (ewentualnie drobne poparzenia, siniaki itd., jeśli mowa o walce)
Jeśli liczba oczek będzie mniejsza, pomarańczowemu oczywiście się udaje.
Jeżeli liczba oczek będzie taka sama, zadawane są częściowe obrażenia (mocniejsze poturbowanie, odczytanie skrawków wspomnień itd.)
Jeżeli umiejętność obronna ma większy poziom niż zastosowana umiejętność innego koloru, to wszystko wygląda podobnie, jednak gdy Zielony wyrzuci tyle samo oczek co inny kolor, to umiejętność innego koloru zupełnie się nie udaje.
Jeżeli umiejętność obronna ma niższy poziom niż atak innego koloru, obrona zupełnie się nie udaje.
Nie tyczy się to obrażeń zadawanych przez pistolety, noże itd. Działa jedynie na umiejętności Psi.

Jeśli coś brzmi niejasno, to napiszcie.

Wyatt Newell,
Ogólnie to myślę, że ich mózg w całości działa jak gigantyczna baza danych. Co do odszyfrowywania - mają na to umiejętności, więc wiadomo. Co do internetu, hm, prosiłabym o jakieś dłuższe rozwinięcie tego, albo jakiś przykład zastosowania. Chodzi Ci na przykład o to, że powiedzmy Zielony... Nie wiem, patrzy na czyjś telefon i potrafi do odblokować? Albo na przykład za pomocą mózgu wyszukuje jakieś strony w necie? (W sensie uruchamia komputer bez dotykania go, itd.)
_________________


 
 
Cassie Hardy


20 było

Gest... pomarańcza




Wysłany: 2016-08-24, 22:21   
   Multikonta: Nie.
[Cytuj]

Tak sobie czytam i czytam, myśląc...
Kurczę, przecież teraz Pomarańczowy nie będzie mógł zrobić praktycznie żadnych obrażeń Zielonemu, mając wszystkie umiejętności na 10 poziom, a Zielony tylko jedną. Trochę średnio to będzie wyglądać w praktyce, że jednak umiejętność kontruje wszystkie inne Pomarańczowych. Nie powiem, trochę słabo będzie, kiedy stawiając "wyjątkowego" Pomarańczowego obok "zwykłego" Zielonego, wynik raczej będzie przesądzony i mandaryn wyginie. :lou:

...
Wybaczcie za nieogarniętą składnie, ale noc i piwo to zły towarzysz. :|
 
 
Alice Young


21

Pomarańcz




niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png pandemonium-female http://i.imgur.com/6Rdj5zO.png liga-female http://i.imgur.com/wei1zSu.png

Wysłany: 2016-08-24, 23:06   
   Multikonta: John, Nathan
[Cytuj]

No właśnie nie:
Cytat:
Jeżeli umiejętność obronna jest na takim samym poziomie, co zastosowana umiejętność innego koloru (sukces z użyciem kostki) - Zielony zobowiązany jest do rzucania kostką, jeżeli wyrzuci więcej oczek niż jego oponent, nie doznaje żadnych obrażeń. (ewentualnie drobne poparzenia, siniaki itd., jeśli mowa o walce)
Jeśli liczba oczek będzie mniejsza, pomarańczowemu oczywiście się udaje.
Jeżeli liczba oczek będzie taka sama, zadawane są częściowe obrażenia (mocniejsze poturbowanie, odczytanie skrawków wspomnień itd.)
Jeżeli umiejętność obronna ma większy poziom niż zastosowana umiejętność innego koloru, to wszystko wygląda podobnie, jednak gdy Zielony wyrzuci tyle samo oczek co inny kolor, to umiejętność innego koloru zupełnie się nie udaje.


Innymi słowy nawet jeśli zielony ma obronę na 10 a pomarańczowy atak na 1 to jeśli pomarańczowy wyrzuci 12 a zielony 11 to i tak pomarańczowemu (czy każdemu innemu kolorowi) się uda. Właśnie po to ta reguła - żeby zieloni nie zyskiwali nieśmiertelności wrzucając wszystko w obronę. Mówimy tu o częściowej zdolności obrony a nie o nieprzepuszczalnej tarczy. Nigdy nie jest tak że zielony ma 100% pewności, że uda mu się obronić.
Ta umiejętność ma trochę inne zasady działania niż inne: zdobycie większego poziomu nie sprawia, że trzeba wyrzucić mniej oczek żeby się obronić. Zdobycie większego poziomu umożliwia wykonanie rzutu, dzięki któremu zielony może się obronić przed atakiem. Ale wciąż decydują kostki.
_________________
Myśli Słowa Telepatia Czyny.

Wszystkie posty zaczynające się od
MG
są pisane jako MG.
 
 
Alison L. Winchester


Wysłany: 2016-08-25, 12:20   
   Multikonta: nie ma
[Cytuj]

Ja mam propozycje dla niebieskich! :kickic:

Myślałam o telematerializacji - skoro niebieski może ruszać się tak szybko, że jest w stanie się teleportować, to dlaczego nie mógłby teleportować obiektów?
No i dalej idąc tą myślą - skoro potrafią się tak szybko poruszać, to może mogą się poruszać tak szybko, by stać się na krótki czas niewidzialnymi?
I myślałam też o poruszaniu przedmiotów siłą woli, ale takich, których niebieski nie widzi, a jedynie sobie wyobraża - czyli, przykładowo, siedząc w pokoju, jest w stanie przywołać do siebie szklankę z kuchni, tylko ją sobie wyobrażając :owca:

A dla czerwonych proponowałabym flaming, czyli rodzaj teleportacji - ciało pokrywają płomienie, które po chwili znikają i przenoszą czerwonego w inne miejsce (np. kilka metrów dalej, o) :szatan:
_________________
Remember me. No time cannot erase. I can hear whispers in my mind. I’ve become what you cannot embrace.
 
 
Valerie Cadle


18

Czerwona




syndykat-female http://i.imgur.com/WXYGpT9.png pryzmat-female http://i.imgur.com/gTiQdIs.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png liga-female http://i.imgur.com/wei1zSu.png

Wysłany: 2016-08-25, 13:27   
   Multikonta: MG, Willow, Lux
[Cytuj]

Dla czerwonych z tą teleportacją to raczej niepotrzebne, bo głównie byłoby stosowane do uników - a do tego mają płonący bieg, co praktycznie ich teleportuje.
A raczej nie chcemy wprowadzać umiejętności, która jest w stanie przenieść jakąś postać w inne miejsce bez zważania na jakiekolwiek przeszkody, ściany itd. wiadomo dlaczego :>

Dalej... Co do tej propozycji to w sumie co myśli reszta? :)
_________________


 
 
Valerie Cadle


18

Czerwona




syndykat-female http://i.imgur.com/WXYGpT9.png pryzmat-female http://i.imgur.com/gTiQdIs.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png liga-female http://i.imgur.com/wei1zSu.png

Wysłany: 2016-08-25, 13:32   
   Multikonta: MG, Willow, Lux
[Cytuj]

A, no i dodałam do umiejętności obronnych limit 3 użyć na sesję. Mam nadzieje, że mnie nie zjecie.

Ahh i jeszcze dodałam informacje o tym, że nie trzeba rzucać kostką, jeżeli dwóch autorów dogada się co do użycia jakiejś umiejętności.
_________________


 
 
Abigail Cain


dziewiętnastka

baby blue




liga-female http://i.imgur.com/wei1zSu.png pandemonium-female http://i.imgur.com/6Rdj5zO.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png

Wysłany: 2016-09-21, 20:23   
   Multikonta: Sierra
[Cytuj]

Podoba mi się pomysł Alison co do teleportowania obiektów + bycia niewidzialnym przy teleportacji; odnośnie przywoływania przedmiotów, których nie ma w zasięgu wzroku, ale są dosyć blisko to nie wiem, czy to niejest zbyt op - bo co, pomyśle o czołgu i jak akurat będzie blisko, to sobie do mnie tak o przyleci? :lol:
Ja natomiast zastanawiałam się nad tym, że skoro mogę poruszać przedmiotami, to na tej zasadzie mogę zrobić to z ludźmi, czy raczej ich częściami ciała? :brewki: Chyba, że to już się zalicza pod telekinezę
_________________
a symphony of death, oh my
that's my lullaby
~~~
 
 
Valerie Cadle


18

Czerwona




syndykat-female http://i.imgur.com/WXYGpT9.png pryzmat-female http://i.imgur.com/gTiQdIs.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png liga-female http://i.imgur.com/wei1zSu.png

Wysłany: 2016-10-13, 20:44   
   Multikonta: MG, Willow, Lux
[Cytuj]

Mi się wydaje, że tak. Podchodzi to pod telekinezę. Poza tym "Niszczenie przedmiotów" też by się tutaj sprawdziło, tak sądzę. Zresztą, na takiej zasadzie Lux Bloomfield straciła nogę :lol:
_________________


 
 
Kyle Lewis


17

Zielony




Wysłany: 2016-11-16, 15:47   
   Multikonta: Brak
[Cytuj]

PROPOZYCJA ZMIANY MECHANIKI



Z miejsca chciałbym zaznaczyć, że nie uważam iż obecna mechanika jest zła. Po prostu sądzę, że mogłaby być mniej zależna od kapryśnych kostek. Zmiany będę starał się przedstawiać używając opisu mechaniki z tematu "Wszystko o umiejętnościach".

"WYBIERZ KOLOR"


Uważam, że liczba startowych punktów jest wystarczająca i nie widzę sensu robienia zmian w tej części.

"SENS ROZWIJANIA"


MG w nowej mechanice wciąż powinien decydować, czy będzie wymagał od gracza rzutów kostką, czy nie.
Walki i sytuacje gracz-gracz, w nowej mechanice będą rozstrzygane w ten sam sposób co dotychczas. Albo gracze się dogadają in private, albo po prostu rozsądzą umiejętności + kostki + MG w roli arbitra.

"KIEDY WYKONUJEMY RZUT"


Tutaj nowa mechanika zmieni tylko jeden punkt:

ZMIANA -> Zieloni będą musieli rzucać na budowanie maszyn, eksperymentowanie z technologią itp. (O ile oczywiście MG będzie tego wymagać)

"INSTRUKCJA RZUTU" (Wyjaśnienie podstawowych założeń)


ROZGRYWKA GRACZ + MG:
Nowa mechanika opierać się będzie na zasadzie Poziomu Trudności (PT). MG będzie ustalał Poziom Trudności jakiejś czynności, będzie nim cyfra od 1 wzwyż. Im trudniejsza jakaś czynność, tym wyższy będzie PT. Aby wykonać czynność wymagającą rzutu, gracz będzie musiał mieć SUMĘ PUNKTÓW UMIEJĘTNOŚCI i WYNIKU RZUTU d6 wyższą lub równą PT ustalonemu przez MG.
Poziom Trudności może, ale nie musi być jawnie przedstawiony graczowi.

Przykład nr. 1:
Toni Martin chce wywołać spięcie w krótkofalówce Łowcy (NPC). MG ustala PT na poziom 3. Toni może wykonać czynność bez konieczności rzutu d6, ponieważ liczba punktów w umiejętności wywoływanie spięć (3) jest równa PT niezależnie od tego ile wyrzuci na kostce.

Wywoływanie spięć (3) + d6 (nie ma znaczenia) >/= PT (3), więc Toni udaje się wywołać spięcie.

Przykład nr. 2:
Toni Martin chce sparaliżować Łowcę (NPC) stojącego na czatach. MG wyznacza PT równy 6, ponieważ Toni musi podbiec do niego kilkanaście metrów na widoku i mężczyzna jest bardzo dobrze zbudowany, więc do paraliżu potrzeba będzie dużego ładunku elektrycznego. Toni rzuca d6.

Paraliż (4) + d6 (wynik: 1) < PT (6), więc Toni nie udaje się sparaliżować mężczyzny. Mg może opisać, że np. facet zdążył uskoczyć, kiedy Toni do niego podbiegała.

Przykład nr.3:
Toni Martin chce spowodować awarię systemu bezpieczeństwa budynku. MG wyznacza PT równy 7, ponieważ budynek jest dosyć spory i system jest przestarzały. Toni Martin rzuca d6.

Awaria (1) + d6 (wynik: 6) = PT (7), więc Toni udaje się dokonać awarii.


ROZGRYWKA GRACZ vs GRACZ

Tutaj MG nie będzie wyznaczał Poziomu Trudności. Zasadą starć gracz vs gracz, będzie zasada Rzutu Przeciwstawnego (RP). Gracze będą testować swoje umiejętności według tego samego wzoru co w rozgrywce z MG (Umiejętność + d6). Ten którego suma umiejętności i d6 jest większa wygrywa. Gracze powinni pisać swoje posty w trybie niedokonanym, efekty ich starcia oraz rzutów opisuje MG w swoim poście. Obowiązuje zasada: jeden post = jedna akcja. (Chyba że jest to tarcza, szybkie poruszanie się, itp. Tych umiejętności można użyć jako drugiej akcji w tym samym poście)

Przykład nr.1:
Toni Martin próbuje sparaliżować Joyce'a Foleya, ten zaś próbuje rzucić w nią kulą ognia.

TM: Paraliż (4) + d6 (wynik:2) = 6
JF: Kula ognia (4) + d6 (wynik: 4) = 8
JF > TM

MG w swoim poście może opisać, że kiedy Toni próbowała dotknąć Foleya, ten rzucił w nią Kulą Ognia i trafił.

Przykład nr.2:
Toni Martin próbuje sparaliżować Joyce'a Foleya, ten zaś próbuje rzucić w nią kulą ognia.

TM: Paraliż (4) + d6 (wynik: 6) = 10
JF: Kula ognia (4) + d6 (wynik: 6) = 10
JF = TM

MG powinien opisać remis. Możę Toni dotknęła Joyce'a w momencie, kiedy ten rzucił w nią kulą ognia?

Przykład nr.3:
Toni Martin próbuje sparaliżować Joyce'a Foleya, ten zaś próbuje rzucić w nią kulą ognia. Ale Toni w swoim poście zastrzegła, że jest przygotowana aby uniknąć jego ciosu używając umiejętności Prędkość Światła.

TM: Paraliż (4) + d6 (wynik: 4) = 8
JF: Kula ognia (4) + d6 (wynik: 5) = 9
TM: Prędkość światła (1) + d6 (wynik: 6) = 7

JF > TM

MG powinien opisać, że Toni próbowała dotknąć i sparaliżować Joyce'a, kiedy ten rzucił w nią kulą ognia. Niestety dziewczyna nie zdążyła użyć prędkości światła na czas i Joyce trafił ją.

ZIELONI
Zieloni (np. Kyle) walczący z innymi PSI za pomocą gadżetów testują zdolność: Zaawansowana Budowa Maszyn.

"KOLEJNOŚĆ"


Kolejność pozostanie niezmieniona.

"TABELA SUKCESU I PORAŻKI"


Tabela zostanie usunięta.

"NABYWANIE PUNKTÓW I CENNIK"


Bez zmian.



Okej, ja tak to widzę. Mniej zależy od kostek, więcej od tego ile mamy punktów w danej umiejętności. Jeśli ktoś ma pytania, albo wie jak to może poprawić, niech pisze. Ja używałem tej mechaniki na tekstówkach, w które bawiliśmy się w kilkoro znajomych i działało, byliśmy zadowoleni.
Pamiętajcie też, że to tylko propozycja. Nikomu nie chcę nic narzucać i nie będzie wielkich problemów, jeśli pozostaniemy przy obecnej mechanice. Wola ludu jest najważniejsza! :)
 
 
Alice Young


21

Pomarańcz




niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png pandemonium-female http://i.imgur.com/6Rdj5zO.png liga-female http://i.imgur.com/wei1zSu.png

Wysłany: 2016-11-16, 16:41   
   Multikonta: John, Nathan
[Cytuj]

Okej, albo ja nie zrozumiałam twojej propozycji albo ty nie rozumiesz obecnego systemu. Bo jak dla mnie to jest w 95% to samo.
Po pierwsze, jeśli MG nie wie czy możesz coś wykonać jak jesteś zielonym, to każe ci rzucać - czyli dokładnie to co napisałeś już funkcjonuje. Po prostu MG zazwyczaj doceniają inwencję twórczą graczy i nie każą im rzucać. Kiedyś była propozycja stworzenia czegoś co zagłusza biały szum - wtedy adminki powiedziały, że spoko, jeśli rzut wejdzie. Innymi słowy jeśli robisz coś co może mieć duży wpływ na fabułę, to rzeczywiście będziesz musiał rzucać. Albo jak MG uzna, że powinieneś.
Po drugie, system gracz-MG opiera się na tym, że MG każe rzucać jeśli akcja jest niepewna (jak prowadziłam grę to kazałam rzucać jeśli dziewczyny próbowały zrobić coś niebezpiecznego, co miało małe szanse na powodzenie, ale nie było niemożliwe - wtedy zdawałam się na los, i z tego co wiem wszyscy MG robią tak samo). Przy odpowiednim "przeskalowaniu" PT to jest dokładnie obecny system. Innymi słowy nic by się nie zmieniło oprócz tego, że łatwiej by było zrozumieć system.
Po trzecie, gracz-gracz działa praktycznie tak samo. Z tą różnicą, że w twoim systemie jest mniejsza szansa, że nie będą się wzajemnie trafiać. Ale i tak ciężko stwierdzić co jest lepsze. W końcu nawet jak przeciwnik cię nie trafi, to ty nie musisz trafić przeciwnika. Wszystko zależy od rzutu kostki, który biorąc pod uwagę poziom zdolności postaci rozstrzygał takie sytuacje, gdy gracze nie byli zgodni. Oczywiście, jeśli jest to rozrywka bez MG, bo podczas rozrywki z MG to zazwyczaj MG decyduje, czy coś ma szanse się udać. Podobnie jak w rozgrywce gracz-mg może się posiłkować kostką, ale nie musi.

Wydaje mi się, że cały temat ze "zmianą mechaniki" na SB powstał z powodu niezrozumienia systemu, bo nie widzę dużych różnic pomiędzy tym co napisałeś a tym co funkcjonuje.
A do wszystkich którzy narzekają na kostki: jestem na forum od samego początku. Musiałam rzucać DWA razy. Przed chwilą to sprawdzałam, rzucałam tylko dwa razy w tym raz na treningu bo Val nas zapoznawała z systemem. Serio, przez większość czasu będziecie grać nie używając kostek. To nie znaczy że nie warto rozwijać umiejętności, bo jak będziecie mieli je wysoko, to w sytuacjach gracz-gracz czy nawet na fabułach podczas wykonywania ryzykownych akcji możecie mieć w dupie MG bo jesteście bogami kostek, i zawsze trafiacie. Zapewniam was, że jeśli poprosicie MG żeby rozstrzygnął akcję rzutem, to nie będzie miał z tym problemu.
_________________
Myśli Słowa Telepatia Czyny.

Wszystkie posty zaczynające się od
MG
są pisane jako MG.
 
 
Kyle Lewis


17

Zielony




Wysłany: 2016-11-16, 18:04   
   Multikonta: Brak
[Cytuj]

Zieloni i rzucanie:

Nie, nie funkcjonuje DOKŁADNIE to samo co napisałem. :) W tym co zaproponowałem, zielony MUSI rzucać za każdym razem. Co zbalansuje rozgrywkę, dzięki temu że Zielony z Budową Maszyn na 1 będzie miał mniejsze szanse na zrobienie tego samego co Zielony z Budową Maszyn na np. 10. MG wymagając rzutu kością od Zielonego przy konstruowaniu czegokolwiek nada sens tej umiejętności. Bo aktualnie to można sobie ją wziąć na 1, a resztę np. zainwestować w iluzję bo przecież i tak MG pozwoli mi zbudować to samo co osoba, która ma tę umiejętność na 8. Tyle, że ta druga osoba ma 1 punkt w iluzji i nie może zrobić tego samego co osoba z 8 w iluzji, bo przy użyciu iluzji będzie wymagany od niej rzut. Rozumiesz o co mi chodzi? Wymaganie rzutu od graczy zbalansuje postacie Zielonych.

PT:

Nie możesz "przeskalować" czegoś co nie jest z góry ustalone ;) Różnica między PT, a aktualnym stopniem trudności jest taka, że PT jest elastyczne i różnicuje wyzwania. Aktualny system kostek narzuca każdej czynności ten sam stopień trudności. Trzymajmy się przykładu Zielonych. Dla Zielonego z umiejętnością Otwieranie zamków na 5 prawdopodobieństwo otworzenia sejfu w banku federalnym jest IDENTYCZNE co prawdopodobieństwo otworzenia zamkniętych drzwi. Trochę to kuriozalne prawda? :D
Dlatego PT jest lepsze niż z góry ustalony stopień trudności.

Cytat:
jak prowadziłam grę to kazałam rzucać jeśli dziewczyny próbowały zrobić coś niebezpiecznego, co miało małe szanse na powodzenie, ale nie było niemożliwe - wtedy zdawałam się na los


Kostki w obecnym systemie =/= ślepy los... Wciąż wiele od nich zależy, ale wraz z większą ilością punktów zwiększa się prawdopodobieństwo zdania testu. Niestety, prawdopodobieństwo sukcesu (przynajmniej na niskich poziomach umiejętności) jest wciąż niższe niż kiedy dodajemy punkty z umiejętności do rzutu. No i nie zapominajmy, że to MG ustala wysokość PT więc trudność zaliczenia rzutu będzie dostosowana bardziej do umiejętności postaci.

Cytat:
Po trzecie, gracz-gracz działa praktycznie tak samo. Z tą różnicą, że w twoim systemie jest mniejsza szansa, że nie będą się wzajemnie trafiać.


Obecny system działa też na rzucie przeciwstawnym, to prawda. Zaliczenie testu i trafienie kogoś będzie łatwiejsze, dlatego że umiejka + kostka to większe prawdopodobieństwo wyższej liczby, niż kostka + kostka. MG zaś zdefiniuje obrażenia, może na podstawie różnicy wyników obu postaci?

Mam nadzieję, że odpowiedziałem na największe Twoje wątpliwości Alice, dzięki za feedback :)

----------------

Post Alice zwrócił mi uwagę na relację MG, a prowadzenie rozgrywki na tym forum. Skoro MG może automatycznie zaliczyć nam 90% akcji, to czy w sytuacjach Gracz + MG naprawdę potrzebujemy kostek? Bo może więcej sensu miałby czysty storytelling, który wykorzystywałby kostki tylko w sytuacjach gracz vs gracz?
 
 
Valerie Cadle


18

Czerwona




syndykat-female http://i.imgur.com/WXYGpT9.png pryzmat-female http://i.imgur.com/gTiQdIs.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png liga-female http://i.imgur.com/wei1zSu.png

Wysłany: 2016-11-16, 19:15   
   Multikonta: MG, Willow, Lux
[Cytuj]

Okej, moment. Przeczytałam ten post kilka razy i trochę ciężko mi to wszystko załapać, a co dopiero wyjaśniać innym. Ale okej, jest propozycja i będziemy ją rozpatrywać. Poczekamy też na wypowiedzi innych graczy i reszty administracji - tylko jak wrócą.

Ale okej, wracając, obecny system prezentuje się tak:
"Macie pozwolenie na praktycznie wszystko, ale MG może nakazać wam rzucić kostkami, a wtedy jak nie będziecie mieli określonego poziomu, to się wam nie uda." Przez to skupiamy się na historii i fabule, w końcu Zieloni byli geniuszami, więc pozwoliłam Alice zabawiać się karta, a Tobie zbudować tą rączkę i nie widzę w tym nic złego. Ale zawsze mogę też zażyczyć sobie rzucania kostkami, a wtedy wygra ten, kto ma najwyższy poziom. No ale moment, mógłbyś mi wyjaśnić, tak najprościej jak się da - w czym ten system zawodzi, w czym najbardziej Ci przeszkadza jako Zielonej postaci?
_________________


 
 
Kyle Lewis


17

Zielony




Wysłany: 2016-11-17, 01:24   
   Multikonta: Brak
[Cytuj]

Są małe pierdoły, które jako Zielonej postaci się nie podobają. Przede wszystjun że inny gracz o niższym poziomie umiejętności konstruowania jest w stanie stworzyć identyczny wynalazek co ja i MG mu na to pozwoli. Ten problem można zmienić tym, że MG będzie pozwalał na skomplikowane konstrukcje tylko przy wyższych poziomach. I możliwe, że to robi, aż tak długo nie gram, więc do rozwiązania tego nie jest wymagana zmiana mechaniki.

To nie jest tak, że ja krytykuję mechanikę bo mi się nie podoba. Obecnie wszystko jest okej, ale pomyślałem że skoro chcecie dostawać więcej feedbacku (akcja z Tumblrem) to że dam propozycję alternatywy, jak Alice zauważyła - nie jest to kompletna zmiana, ale jedynie poprawki, jak na razie odzew jest negatywny, ludzie preferują obecną mechanikę. Nie ma problemu, mi ona nie przeszkadza ;)
 
 
Valerie Cadle


18

Czerwona




syndykat-female http://i.imgur.com/WXYGpT9.png pryzmat-female http://i.imgur.com/gTiQdIs.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png liga-female http://i.imgur.com/wei1zSu.png

Wysłany: 2016-11-17, 09:03   
   Multikonta: MG, Willow, Lux
[Cytuj]

Prostownica mi się grzeję, to sie wypowiem.

Ogólnie to bazując na książce, ale nie na czymś co miałoby wpływ na fabułę itp. czy byłoby złe dla osób, które jej nie kojarzą - tam, każdy czerwony rzucał kulą ognia tak samo. No, może wyjątkiem okazać się Clancy i Ruby, którzy oboje byli pomarańczowymi. Clancy jedynie, jako bardziej doświadczony, potrafił wnikać w umysły innych bez dotykania - czego nie potrafiła Ruby. Ale to bardziej zalicza się do ilości posiadanych umiejętności.

Aww, lubimy feedback!

Czasem ciężko jest ocenić sytuacje, szczególnie zwracając uwagę na jakieś wynalazki - np. teraz Kyle i John. Nie mam pojęcia, jaka mogłaby być skala trudności dla wykonania czegoś takiego. Jedyne ustępstwo, jaki ja (osoba, która wymyśliła system) jestem w stanie zastosować to więcej hmm... Lepszy wynik sytuacji dla osoby, która poparła swoją umiejętność sukcesywnym rzutem kostką. Powiedzmy Alannah, która ścisnęła szybę telekinezą miałaby większe prawdopodobieństwo gdyby poparła to kostką, że nie zemdleje i wszyscy nie wpadną do oceanu. Albo w walce - dwóch czerwonych walczy z kimś, ale kula ognia tego będzie większa, który rzuci kostką i więcej zdziała. Sama nie jestem do tego w 100% przekonana, bo potem jak każdy będzie miał 100% wszystkiego, to nie będzie to miało żadnego znaczenia i wrócimy do punktu wyjścia.
Nie wprowadzę tego bez zgody wszystkich administratorek i kilku userów, więc pytam - co sądzicie?
_________________


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Forum zostało otwarte 2016-15-08. Pomysł na nagłówek zaczerpnięty z Shine. Autorem systemu zakładek jest Noritoshi.
Strona wygenerowana w 0,086 sekundy. Zapytań do SQL: 10