Strona Główna



  • Forum zostanie zamknięte w przeciągu kilku dni. Jeśli ktoś chciałby zatrzymać swoją kartę, to ma na to jeszcze trochę czasu. W tym miejscu chciałybyśmy podziękować wszystkim graczom za czas, jaki spędzili na forum tworząc je z nami.
    Dziękujemy - Administracja Caledonii.
    Obecnie na forum mamy luty, 2023 rok, -5 stopni celsjusza, lekkie opady śniegu.

  • Pryzmat: Nadszedł czas kolejnych zmian. Zniesienie obozów to był zaledwie początek. Prezydent Donovan po miesiącu od zwycięstwa w wyborach, podjęła kolejny spory krok w kierunku uwolnieniu uciśnionych psioników. - Zdecydowałam, że zamykam projekt pryzmat. Psionicy, chociaż mają przewagę z mocami, to jednak dalej dzieci. Nie powinniśmy was wykorzystywać jako ochronę. Dlatego też wysyłam was na osiedle. Będziecie mieli tam zapewnione wszystko, co będzie potrzebne i będziecie mogli tam żyć bez strachu o jutro. - poinformowała ich dalej spokojnym tonem nie przerywając swojego wywodu, nawet jeśli usłyszała okrzyki protestu. Nie zamierzała się ugiąć. Już dosyć krzywdy wyrządzili tym dzieciakom. Starczy tego dobrego, pora im dać trochę wolności i chociaż namiastkę życia, które zostało im brutalnie wyrwane przez epidemię. W związku z powyższym członkowie biorący udział w projekcie, znanym pod nazwą Pryzmat zostali oddelegowani ze służby na zasłużony odpoczynek. Od teraz zamieszkają oni w niewielkim miasteczku położonym niedaleko Denver.


Poprzedni temat «» Następny temat
Pomysły na nowe umiejętności
Autor Wiadomość
Kelly McCarthy



19 lat

Niebieska Matka Teresa




syndykat-female http://i.imgur.com/WXYGpT9.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png pandemonium-female http://i.imgur.com/6Rdj5zO.png lowcy-female http://i.imgur.com/RlDynJq.png owd-female http://i.imgur.com/baq9buf.png

Wysłany: 2016-11-17, 12:01   
   Multikonta: Szejn, Mistrz Gry, Cookie
[Cytuj]

OGÓLNA MECHANIKA
Ogólnie rzecz biorąc nie jestem za zmianami czegoś, co działa. Obecny system pozwala nam, jako Mistrzom Gry na bardzo dużo swobody. Mechanika jest na tyle elastyczna, że jesteśmy w stanie wprowadzić bardzo wiele jej kombinacji. Możemy liczyć na storytelling, na kości, na umawianie się graczy w prywatnych wiadomościach i tak dalej. To nie tak, że nie opłaca się u nas rozwijać. Przypuśćmy moją walkę na arenie z Joycem, kazałam nam rzucać, dopasowałam nawet do naszej mechaniki walkę wręcz, którą stworzyłam tylko na tę jedną okazję i być może jeszcze kiedyś się przyda, ale było to raczej umówienie się pomiędzy mną, a autorką Joyca co do przebiegu rozgrywki. Każda z nas się zgodziła. Co pokazuje na to, że nawet nie potrzebowałybyśmy MG, bo walka przez kości i nasze umówienie się była sprawiedliwa.
Opiszę go pokrótce. Walka wręcz polegała na wyrzuceniu kości parzystej przez atakującego, wtedy atak się udał, ale jako osoba atakowana, mogłam wyrzucić na swoją obronę, czyli uniknięcia ciosu. Liczba na kościach jednak musiała być wyższa oczkami od tej wyrzuconej przez atakującego, ponadto musiała to być liczba nieparzysta. Brzmi trochę skomplikowanie, ale naprawdę spodobał nam się taki system. Był sprawiedliwy i nie przesądzał walki tylko dlatego, że Joyce jest większy od Kelly i jest facetem.
Jak w takim wypadku przesądzić walkę pomiędzy wielkim chłopem, którego plusem jest siła, a małą kobietką, której plusem jest zwinność? No nie da się, mógłby ją ranić, bo ma siłę i doświadczenie, ale ona z okazji zwinności mogłaby unikać i tak trwałoby to w nieskończoność, a nikt nie odniósłby większych obrażeń.
Obecna mechanika pozwala nam na stworzenie wielu jej odłamów, każdy dopasowany do danej rozgrywki. Dlatego osobiście jestem na nie, jeżeli chodzi o zmianę czegokolwiek w tej kwestii. Każdy rozumie rzuty, nie ma tu nic skomplikowanego, ponadto MG każe rzucać tylko w ekstremalnych sytuacjach, takich jak wspomniałam wyżej. Gdy walka mogłaby trwać w nieskończoność z powodu wyrównanych szans.

PROWADZENIE GRY PRZEZ MG I ZIELONI.
Wypowiem się na swoim przykładzie (znowu), bo jak wiecie każda z grup ma swojego Mistrza Gry, który prowadzi w ów grupie rozgrywki. Ja na przykład nawet daję punkty za opis wynalazku i pracy nad nim. Patrzę też w informator, czyli to co mówi Kyle. Skoro umiejki zielonego są skupione na medycynie, jest to poziom przypuśćmy piąty, ma połowę szans na powodzenie w wytworzeniu leku na raka (przykład). W momencie, kiedy ktoś zalewa mnie sensownie brzmiącymi regułkami, że osoba X połączyła genotyp A z genotypem B i widzę, że mogłoby to mieć ręce i nogi, jestem skłonna się zgodzić na wymyślenie czegoś takiego. Z racji, że ów lek byłby raczej trudny do wykonania zaleciłabym jego testy. Na dobrowolnie wybranym graczu bądź NPC. Czyli im trudniejszy wynalazek, tym bardziej byłabym wymagająca. W ów testach tworzący lek, a mający niski poziom medycyny, mógłby wywołać nawet śmierć kogoś, na kim to testuje ze względu na niski poziom. Analogicznie osoba z wyższym poziomem nie miałaby takich problemów, bo znałaby się na tym bardziej. Tutaj kierowałabym się raczej storytellingiem przy tworzeniu, później ewentualnym rzutem kośćmi przy testach. Nie pozwoliłabym na superhiper wynalazek z dziedziny robotyki komuś, kto ma to na poziomie pierwszym. Mógłby zbudować coś takiego, ale nikłe byłyby szanse na działanie ów sprzętu. Dlatego jak dla mnie system nawet dla zielonych jest okej. Pozwala na storytelling, pozwala na rzuty i ewentualne dogadanie się z MG.
"Ło panie, pacz pan, jaki zajebisty wynalazek, muszę go mieć."
"Ok, jak się popsuje to się wyklepie kośćmi."
 
 
Alice Young


21

Pomarańcz




systema-female http://i.imgur.com/qSptghe.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png pandemonium-female http://i.imgur.com/6Rdj5zO.png liga-female http://i.imgur.com/wei1zSu.png

Wysłany: 2016-11-17, 14:17   
   Multikonta: John, Nathan
[Cytuj]

Okej, to powiem tak: jestem przeciw. Mocno przeciw. Nigdy nie lubiłam systemu w którym liczą się statystyki i inne tego typu gówna. Niestety, na dużym forum z mocami/magią nie da się tego uniknąć. Dlatego podoba mi się system, w którym kostki są stosowane tylko wtedy jak jest taka konieczność. Dlatego zieloni mogą tworzyć wynalazki, i większość z nich nie wymaga rzutu kostką, ale opłaca się rozwijać budowę maszyn, bo jeśli zechcemy tworzyć (mówię z perspektywy Johna) bardziej zaawansowany wynalazek który wpłynie na fabułę, to potrzebujemy rzutu. To samo jeśli nie dogadamy się z kimś podczas walki - musimy rzucać. Rozwój jest opłacalny, ale nie jest konieczny do swobodnej gry. Dzięki temu ludzie nie są nastawieni mocno na łapanie punktów i rozwój (na forach nastawionych na rozwój ludzie potrafią nie robić nic innego niż nabijać statystyki żeby dogonić tych którzy są na forum wcześniej) i mogą skupić się na fabule, na rozwoju historii postaci. I nie ukrywajmy, daje to większą swobodę MG. Kiedy w Lidze Val przerwała trening nikt nie miał problemów, że dostają mniej punktów niż ci którzy na treningu zostali - Val nie musiała pytać ich o zgodę. Tak wszyscy by narzekali, że to nieuczciwe, że chcą punkty, że dyskryminacja i inne pierdoły. Dlatego właśnie system który funkcjonuje obecnie, który daje sporą swobodę i nie zmusza do nabijania punktów, ale też nie dyskryminuje osób które te punkty nabijają jest okej.
_________________
Myśli Słowa Telepatia Czyny.

Wszystkie posty zaczynające się od
MG
są pisane jako MG.
 
 
Freya Baldwin


19 lat

Pomarańczowa




niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png syndykat-female http://i.imgur.com/WXYGpT9.png pryzmat-female http://i.imgur.com/gTiQdIs.png

Wysłany: 2016-11-29, 21:24   
   Multikonta: Jake, Gigi
[Cytuj]

Mam propozycję do do umiejek pomarańczowych. Nie myśleliście nad dodaniem tam czegoś bardziej ofensywnego? Kontrola umysłu daje masę możliwości, którymi można też skrzywdzić, no a z obecnych zdolności raczej nic nie pozwala pomarańczowym na bezpośredni atak. Myślałam więc nad czymś powiązanym z kontrolą/wpływaniem na zmysły, pomarańczowy mógłby danego zmysłu pozbawić zupełnie (ofc, tylko chwilowo), albo jakoś na niego oddziaływać, tzn, atakowany słyszałby wybrane dźwięki, widział rzeczy, albo odczuwał ból. No, ewentualnie to zadawanie bólu (tworzenie iluzji bólu) mogłoby też być kolejną osobną zdolnością.
_________________

x
 
 
Kelly McCarthy



19 lat

Niebieska Matka Teresa




syndykat-female http://i.imgur.com/WXYGpT9.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png pandemonium-female http://i.imgur.com/6Rdj5zO.png lowcy-female http://i.imgur.com/RlDynJq.png owd-female http://i.imgur.com/baq9buf.png

Wysłany: 2016-11-30, 14:16   
   Multikonta: Szejn, Mistrz Gry, Cookie
[Cytuj]

Wpływanie na innych - Pomarańczowy potrafi “zmusić” jakąś osobę bądź całą grupę do wykonania jakiejś czynności bądź powiedzenia tego, co sobie wyobrazi. Umiejętność ta nie wymaga dotykania.

Reasumując, możesz kazać dowolnemu PSI walczyć za ciebie o ile jakikolwiek tam będzie i ów PSI nie będzie musiał rzucać, bo każda umka się uda. Ba! NPC może walczyć za ciebie! Wydaje mi się mocne, jeżeli chodzi o umiejętności stricte bojowe. :D

Tworzenie iluzji ma już inny kolor. Poczekajmy aż reszta dziewcząt z administracji się wypowie. :Lottie:
 
 
Valerie Cadle


18

Czerwona




syndykat-female http://i.imgur.com/WXYGpT9.png pryzmat-female http://i.imgur.com/gTiQdIs.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png liga-female http://i.imgur.com/wei1zSu.png

Wysłany: 2016-11-30, 20:04   
   Multikonta: MG, Willow, Lux
[Cytuj]

Miałam dodać dla pomarańczowych umiejętność z książki, czyli poprzez dotyk wytwarzanie czegoś w rodzaju halucynacji na podstawie wspomnień i wyobrażeń.

Ale to raczej nie to. Tak czy siak popieram Kelly. Może dodamy jakąś inną umiejętność, ale musi być ona zaakceptowana przez adminów (wszystkich).
_________________


 
 
Sahir Nailah


21

Czerwień




niezrzesz-male http://i.imgur.com/i3ry5YH.png syndykat-male http://i.imgur.com/WXYGpT9.png pryzmat-male http://i.imgur.com/gTiQdIs.png

Wysłany: 2016-12-12, 00:58   
   Multikonta: Śmierć, Shirei, Lucis
[Cytuj]

A to ja zarzucę propozycją z książki!
Jedna postać tam, Pomarańcz, była w stanie "wybudzać" emocje u dotkniętych osób. Mogła ich uspokoić, albo doprowadzić do szału,zaszczepić w kimś strach albo niepewność. Bez jednak kontroli nad uczuciami, czyli nie był w stanie sprawić, by ktoś go pokochał, znienawidził, itp. Co najwyżej mógł wzbudzić w kimś "przychylność" względem swojej osoby.
_________________
Cute.
You still call me "human".
 
 
Kelly McCarthy



19 lat

Niebieska Matka Teresa




syndykat-female http://i.imgur.com/WXYGpT9.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png pandemonium-female http://i.imgur.com/6Rdj5zO.png lowcy-female http://i.imgur.com/RlDynJq.png owd-female http://i.imgur.com/baq9buf.png

Wysłany: 2016-12-12, 01:04   
   Multikonta: Szejn, Mistrz Gry, Cookie
[Cytuj]

Leliel jest mistrzem w tym co napisał Sahir i nie ma do tego umki. Pozdrawiam, pomysłowy MG.
 
 
Tommy Black


21

Niebiański




systema-male http://i.imgur.com/qSptghe.png niezrzesz-male http://i.imgur.com/i3ry5YH.png pandemonium-male http://i.imgur.com/6Rdj5zO.png

Wysłany: 2016-12-12, 22:13   
   Multikonta: Atturi, Mike
[Cytuj]

A ja rzucę czymś spoza książki, głównie dlatego, że nie czytałem. (Tak, tak wiem)

Myślałem raczej o czymś, na kształt krzyku, słyszalnego w umyśle, rozdzierającego cudze zmysły i powodującego, że przeciwnik jest niezdolny do walki.
_________________
Zestaw noży

Maska
 
 
Kelly McCarthy



19 lat

Niebieska Matka Teresa




syndykat-female http://i.imgur.com/WXYGpT9.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png pandemonium-female http://i.imgur.com/6Rdj5zO.png lowcy-female http://i.imgur.com/RlDynJq.png owd-female http://i.imgur.com/baq9buf.png

Wysłany: 2016-12-17, 12:43   
   Multikonta: Szejn, Mistrz Gry, Cookie
[Cytuj]

Do jakiego koloru byś to dopasował?
 
 
Tommy Black


21

Niebiański




systema-male http://i.imgur.com/qSptghe.png niezrzesz-male http://i.imgur.com/i3ry5YH.png pandemonium-male http://i.imgur.com/6Rdj5zO.png

Wysłany: 2016-12-17, 12:43   
   Multikonta: Atturi, Mike
[Cytuj]

Pomarańcz
Taka moja wariacja na temat ich techniki ofensywnej.
_________________
Zestaw noży

Maska
 
 
Alice Young


21

Pomarańcz




systema-female http://i.imgur.com/qSptghe.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png pandemonium-female http://i.imgur.com/6Rdj5zO.png liga-female http://i.imgur.com/wei1zSu.png

Wysłany: 2017-01-18, 01:22   
   Multikonta: John, Nathan
[Cytuj]

Ok.
Zajebiste mutacje. Tylko że zieloni dostają spowalnianie czasu, żółci i czerwoni wzmacniają się w obecności swoich żywiołów a niebiescy łączą siły.
Pomarańczowi dostają słabą wersję iluzji zielonych (wymagany dotyk, działa na jedną osobę, chuj w to że dźwięk też) i chujowe zmienianie formy (nie mogę się nawet nago poprzeglądać przed lustrem bo siebie widzę normalnie a potem jestem mega osłabiona więc nie warto).
Dlatego wkraczam żeby pomarańczowi byli znów najlepsi.
Zaczynajmy spam.


Po pierwsze obrona, czyli słów kilka o walce na umysły.

No bo ok, ja rozumiem, że czerwoni rzucają kulami ognia, niebiescy biją krzesłem, żółci strzelają piorunami a zieloni jakimiś wynalazkami, sztukami walki i strzelaniem czy cośtam. Ale Pomarańczki to jednak Pomarańczki, walczą na umysły. Fakt, jeśli ktoś nas do czegoś zmusi wpływaniem na innych to rzeczywiście ciężko jest zareagować, bo mu się udało. Ale wydaje mi się, że kiedy ktoś próbuje nam grzebać w głowie, odczytywać wspomnienia, wkładać inne wspomnienia, powinniśmy umieć się bronić. Na zasadzie że powinniśmy umieć tworzyć mentalne bariery, które utrudniają grzebanie w naszej głowie. Komukolwiek. I to nie ze względu na mutację, ta zdolność powinna być już wcześniej, ale wcześniej jakoś mi nie zależało. Tak więc, pomysł:
Kod:

[b]Mentalna bariera[/b] - Pomarańczowy potrafi stworzyć w swojej głowie barierę, która jest w stanie zablokować słabsze ataki, lub utrudnić/spowolnić silniejsze.

Ok, teraz dwa warianty:
Kod:

Wariant A: Działa tu zasada "kto silniejszy ten lepszy", to znaczy:
Ktoś próbuje czytać nam w myślach, bawić się naszymi wspomnieniami czy wchodzić w nasze sny, porównywany jest poziom atakującego i broniącego się. Jeśli pomarańczowy ma większy poziom "mentalnej bariery" niż atakujący poziom atakowanej umiejętności, obrona się udaje. Jeśli ma mniejszy, obrona się nie udaje. Jeśli mają taki sam, wszystko zależy od rzutu kostką.

Kod:

Wariant B: Schemat ten sam co w umiejętnościach obronnych zielonego


Nie wiem który ma więcej sensu, jako że mentalna bariera pozwala się obronić tylko przed pomarańczowymi i to przed wąskim zakresem umiejętności (czytanie w myślach, manipulacja wspomnieniami, kasowanie wspomnień, dzielenie snów a także dwie z poniższych umiejętności, ale o tym później)

Powtarzam, ta zdolność powinna być od zawsze. Tak jak czerwoni odporni są na ogień a żółci na porażenie prądem, tak pomarańczowi powinni umieć się bronić przed jakimiś próbami grzebania w głowie.



Po drugie, drobne zmiany w obecnych skillach.


Kod:

[b]Manipulacja wspomnieniami, Kasowanie wspomnień [/b]


Sugeruję połączyć w jedno, "Kontrola wspomnień". Powinniśmy mieć takie same szanse w zmianie jakiegoś wspomnienia jak i w całkowitemu wykasowaniu czy przywróceniu.

Kod:

[b]Dzielenie snów[/b] - Pozwala na wejściu w czyjś sen, i dowolnym modyfikowaniu go według własnej woli. Z drugiej strony pozwala także na kontrolę nad własnymi snami, jeśli sobie tego zażyczymy (świadomy sen na życzenie).


Dzielenie snów jest useless. Po chuj komu ten skill? Dajmy w nim choć trochę zabawy, niech pomarańczka ma dowolność w tym co śni i tym co śni jej ofiara, żeby móc oglądać ten sen, modyfikować go, a nawet dręczyć swoją ofiarę w tym śnie czy spędzać w nim więcej czasu z przyjaciółmi. Nadal będzie useless, ale da więcej funu.

Kod:

[b]Paraliż[/b] - Zdolność pozwala na wyłączenie na krótki okres czasu zdolności mózgowych innych osób, pozbawiając ich przytomności na jakiś okres czasu. Wymaga dotyku. Czas zależny od stopnia opanowania umiejętności.


Sugeruję w ten sposób zmienić paraliż. Chodzi o to, że paraliż jest na dłuższą metę totalnie bezużyteczny. Działa na jedną osobę, a jeśli już do kogoś podejdziemy to zamiast sparaliżować wolałabym pozbawić go przytomności. No i co ma paraliż wspólnego z umysłem? Tutaj ma to sens, wyłączamy czyjeś zdolności mózgowe, pozbawiamy go przytomności. No i można użyć na większej grupie osób. Przynajmniej da nam to jakąkolwiek użyteczność w walce (poza kontrolą umysłu nie mamy nic).


Po trzecie mutacja, czyli czemu pomarańczowi mają cierpieć na nowym systemie

Ok, to już bardziej wątek osobisty, i jak ja widzę mutacje zdolności pomarańczowych. Oczywiście, pomarańczowi tak jak wcześniej są od umysłów, grzebania w nich, kontrolowania ich, bawienia się nimi. Oczywiście, ma to jasny wpływ na ludzi, nawet po zakończeniu działania naszych umiejętności. Tak jak poparzenia od czerwonego mogą się goić bardzo długo, tak pomarańczowi "zabawą" mogą popsuć czyjś umysł. A wtedy jest kiepsko.

Dlatego, kilka propozycji ode mnie.
Kod:

[b]Wpływanie na emocje[/b] - Pomarańczowy za pomocą dotyku może manipulować czyimiś emocjami i nastrojem. Może wprawić go w dobry humor, bądź wręcz przeciwnie, całkowicie mu go zepsuć. Może sprawić, że poczuje się bardzo smutny, bądź bardzo szczęśliwy. Może nawet sprawić, że ktoś zacznie się bać, albo wręcz przeciwnie, że się uspokoi. Nadużywanie tego nie jest polecane, może doprowadzić do problemów z głową i psychiką, czy do całkowitego zaburzenia odczuwanych emocji.
Zdolność ta pozwala także odczytywać emocje innych.

Czyli zaczynamy moją pierwszą myślą. Skoro pomarańczowi wpływają już na tyle rzeczy i nawet mogą komuś coś rozkazać, to czemu nie mogą sprawić, że ktoś będzie weselszy? Albo że będzie odczuwał strach? Czemu nie może kogoś uspokoić? To może tyczyć się nie tylko ludzi ale i zwierząt. Nie trzeba chyba zbyt wiele wyjaśniać z działania umiejętności. Teraz konsekwencje, czyli to o czym wspomniałam wyżej. Nasze umiejętności są groźne, w zupełnie inny sposób niż te czerwonych czy niebieskich. Skoro możemy manipulować czyimiś emocjami, powstaje myśl, czemu nie używać tego na sojusznikach, by na przykład uch uspokoić lub uszczęśliwić? Otóż to uczucie jest sztuczne. Wbijamy je komuś do głowy. Siłą. I umysł tego kogoś się broni. To nie ulega wątpliwości. Jeśli użyjemy tego raz, nie ma problemu. Ale gdy zaczniemy tego nadużywać, coś się może poprzestawiać. Może nie za piątym, nie za dziesiątym, może nawet nie za setnym razem - wszystko zależy od umysłu ofiary - ale prędzej czy później coś się zepsuje, i ofiara nie będzie w stanie odróżnić emocji sztucznych od tych prawdziwych. Małe impulsy będą mogły powodować u niej wybuch śmiechu bądź potok łez. Wszystko dlatego, że namieszaliśmy jej w głowie.

Kod:

[b]Psychiczny ból[/b] - Zdolność ma dwa zastosowania. Po pierwsze, możemy kontrolować (zmniejszyć aż do zera i zwiększyć) zdolność postrzegania bólu przez innych (możemy sprawić, że przebita ręka nie będzie wcale boleć, bądź że zwykłe skaleczenie będzie boleć jakby nam wyrywali rękę), a także wywołać ból w umyśle przeciwnika, używając własnych wspomnień. Wymaga kontaktu fizycznego.

Ok od początku. Pierwsze zastosowanie: kontrola bólu. Odczuwanie bólu jest projekcją naszego mózgu. To nasz mózg mówi, że to boli tak a to tak. Dlaczego więc pomarańczowy nie mógłby przynajmniej w pewnym stopniu na to wpłynąć? Na przykład w sytuacji, kiedy jest mocno ranny, powinien móc zmniejszyć ból swój czy innych by móc normalnie funkcjonować (oczywiście nie leczy to ran i nadal jesteśmy w kiepskiej sytuacji ale nie potrzebujemy jakichś środków przeciwbólowych), bądź zmusić wroga do odczuwania bólu o wiele większego niż zazwyczaj. Co do drugiego zastosowania - jeśli ból jest odczuciem umysłu, to równie dobrze powinniśmy umieć go wywołać. Oczywiście, nie jest to proste, bo jak niby wywołać ból taki, jaki odczuwa się przy podpalaniu, jeśli nie wiemy jaki to jest ból? Dlatego właśnie możliwe jest stworzenie tylko takiego bólu, jaki już kiedyś odczuwaliśmy, bądź jaki kiedyś zdołaliśmy "odczytać" z wspomnień kogoś innego. Można na przykład zakatować pierwszą ofiarę, odczytując jej wspomnienia na temat tego bólu, a potem każdą kolejną katować w myślach, bez ryzyka, że wykorkuje. Oczywiście, jest to nieprzyjemne dla nas odczucie, bo przywołujemy ten ból, ale nie odczuwamy go w takim stopniu jak ofiara.
Zastosowań nie można łączyć, to znaczy poziom bólu jaki wywołujemy jest z góry określony i nie można go zmniejszyć ani zwiększyć.


Kod:

[b]Czytanie zmysłów[/b] - Zdolność pozwalająca "przejąć" zmysły osoby w zasięgu wzroku. Polega to na tym, że jeśli widzimy jakąś osobę lub zwierzę, możemy doświadczyć tego, co obecnie odczuwa, widzi, słyszy itd. Dosłownie zobaczyć świat jej oczami. W tym czasie nasze zmysły są wyłączone.


Czy wymaga to wyjaśnienia? Oczywiście z ograniczeniem czasu i odległości, ale jeśli takie coś byłoby możliwe, pomarańczowi mogliby okazać się niezastąpieni w sytuacjach zwiadowczych, kiedy na przykład cel wchodzi do budynku, a my "przejmujemy" jego zmysły. Dzięki temu możemy zobaczyć jak budynek wygląda od środka, zabezpieczenia, nawet jakieś kody które ofiara wpisuje, a także usłyszeć rozmowy które prowadzi. Żeby nie było nieporozumień, w tym czasie nasze zmysły nie działają, więc jeśli ktoś nas zajdzie od tyłu i zwiąże to nawet tego nie zauważymy. Dlatego dobrze jest mieć kogoś, kto w razie czego nas obroni.


Podsumowanie na kiju


Spodziewam się, że nic z tego nie wyjdzie, i że straciłam czas, ale co tam. Trzeba to jakoś podsumować. Po pierwsze, pomarańczowi z założenia mają być gówniani w walce, ich jedynymi zdolnościami w miarę ofensywnymi jest kontrola umysłów i paraliż. Ale piękno pomarańczowych zaczyna się, kiedy oni są w stanie zbliżyć się do ofiary. Dlatego są tacy straszni, bo gdy już się zbliżą, to w zasadzie jest po nas. Mogą z nami zrobić co chcą, zawsze mogli, i teraz tym bardziej powinni. Stąd kontrola nad emocjami i bólem. Z drugiej strony pomarańczowi znają się na umysłach, więc powinni umieć zabezpieczyć się przed jakąś manipulacją wspomnieniami czy czytaniem w myślach, mamy więc mentalną tarczę. Żeby mieli jakieś szanse w walce to zmiana paraliżu byłaby na rękę, bo powinno to wyglądać tak, że jeśli już się do kogoś zbliżymy, i zdołamy go dotknąć, to wygrywamy. W zamian jeśli nie zdołamy się do kogoś zbliżyć, to jesteśmy w dupie. Wystarczy jebnąć w nas kulą ognia i nie mamy jak zareagować.
Ale żeby pomarańczowi byli jakkolwiek użyteczni w akcjach w terenie, to prócz kontroli umysłów, iluzji czy tam zmiany postaci, a także prekognicji dostajemy zdolność, która pomoże nam zajrzeć do środka budynku czy podsłuchać jakąś rozmowę.
Jeśli cokolwiek z tego wejdzie kiedyś w użycie to będę szczęśliwą Alice.

Zapraszam do dyskusji.
_________________
Myśli Słowa Telepatia Czyny.

Wszystkie posty zaczynające się od
MG
są pisane jako MG.
 
 
Freya Baldwin


19 lat

Pomarańczowa




niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png syndykat-female http://i.imgur.com/WXYGpT9.png pryzmat-female http://i.imgur.com/gTiQdIs.png

Wysłany: 2017-01-18, 05:09   
   Multikonta: Jake, Gigi
[Cytuj]

Totalnie zgadzam się z Alice - wszystkie kolorki dostały coś mocnego, faktycznie przykokszonego, a pomarańcz jedynie dwie wariacje na temat iluzji (no bo ta metamorfoza to też w gruncie rzeczy iluzja, z tym, że rzucana na siebie) i to w uboższej wersji, niż ta, którą do tej pory mieli zieloni. No i dodatkowo ta pomarańczowych jeszcze ich osłabia. Nie twierdzę, że trzeba się tego od razu pozbywać, ale proponowałabym scalić to w jedną umiejętność, która działałaby podobnie, jak iluzja zielonych, z tym, że nie byłaby wytwarzana na zasadzie hologramu, ale właśnie w umysłach wybranych ludzi, byłaby bezdotykowa i nie osłabiająca, no i możliwa do rzucenia na siebie, albo cokolwiek/kogokolwiek innego.

Co do modyfikacji obecnych umiejętności:
- Jak najbardziej jestem za połączeniem kasowania wspomnień z manipulacją wspomnieniami, zwłaszcza, że, kasowanie jest raczej niezbędne do manipulacji, więc to od początku powinno być jedną umiejką.
- Modyfikacja dzielenia snów też brzmi dobrze
- Paraliż, moim zdaniem, nawet w takiej formie jest mało pomarańczową zdolnością. Chociaż, faktycznie, po modyfikacji Alice ma więcej sensu.

Jeśli chodzi o propozycje nowych umiejętności:
- Wpływanie na emocje jak najbardziej - nawet w książce pojawiało się to jako umiejętność pomarańczowych.
- Co do bólu nie jestem pewna, tzn, wywoływanie bólu w umyśle brzmi super, ale nie jestem przekonana, czy kontrola takiego autentycznego bólu nie jest przesadą. Chociaż, skoro czerwoni potrafią zmienić się w dym, to myślę, że to też nie byłoby przegięciem u pomarańczowych.
- Czytanie zmysłów z kolei rozszerzyłabym do czegoś w stylu “kontroli zmysłów” co, poza przejmowaniem ich, pozwoliłoby też na manipulację zmysłami danej osoby (wyłączanie ich, albo manipulacja intensywnością), albo chociaż na chwilowe pozbawianie jej tych zmysłów. Ewentualnie można też pomyśleć nad zrobieniem z tej manipulacji osobnej umiejętności, ale mam wrażenie, że samo czytanie zmysłów jest poniekąd bardzo zbliżone do czytania w myślach - w końcu dzięki temu też możemy wiedzieć, co dana osoba widzi, czy słyszy, przynajmniej w pewnym stopniu.
_________________

x
 
 
Alice Young


21

Pomarańcz




systema-female http://i.imgur.com/qSptghe.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png pandemonium-female http://i.imgur.com/6Rdj5zO.png liga-female http://i.imgur.com/wei1zSu.png

Wysłany: 2017-01-18, 11:27   
   Multikonta: John, Nathan
[Cytuj]

Co do uwag:
Paraliż w takiej formie jest jak najbardziej pomarańczowy. Pomarańczowi władają umysłami innych, więc wyłączenie czasowo funkcji umysłu i pozbawienie w ten sposób przytomności dotykanej osoby jak najbardziej się do tej kategorii zalicza.
Kontrola bólu wpływa tylko na to co odczuwamy my i osoba którą dotykamy, więc w porównaniu z zamienieniem się w dym które daje czasową nieśmiertelność to nie jest chyba jakaś przesadzona zdolność.
Czytanie zmysłów nie jest zupełnie jak czytanie w myślach. Po pierwsze nasze myśli to dużo więcej niż to co widzimy czy słyszymy, po drugie czytanie zmysłów ma działać na odległość. Ich kontrola według mnie byłaby już lekką przesadą, przynajmniej na odległość (podczas dotyku to co innego, ale nie widzę sytuacji w której byłoby to użyteczne).

Teraz co do tych nowych umiejętności:
Też myślałam o połączeniu ich, jednak to byłoby lekką przesadą, przynajmniej według mnie. Tak naprawdę zupełnie usunęłabym iluzję u pomarańczowych. Czemu? Według mnie jest... Bezużyteczna? Trochę tak, bo co nam da wywołanie jakiegoś obrazu u kogoś kogo już dotknęliśmy? Według mnie iluzja jest zupełnie inną kategorią zdolności i nie powinniśmy jej mieszać ze zdolnościami pomarańczowych. A co do tej drugiej zdolności, trochę zmniejszyłabym "odrzut". Po prostu to co jest teraz jest cholernie niebezpieczne i nie będzie używane podczas dywersji czy misji infiltracyjnych bo jest zwyczajnie zbyt groźne. Pokusiłabym się raczej na danie takich ograniczeń: 5 minut limitu czasu, po tych 5 minutach nasze zdolności są lekko stępione (powiedzmy, że rzuty kostką rzadziej nam się udają bo np każda zdolność ma jakiś minus do poziomu) a my nie możemy używać tej zdolności przez kolejne x postów (3? 4?). Dodatkowo fajnie by było, gdyby negatywne efekty nie pojawiały się (bądź były słabsze) jeśli nie wykorzystamy całego czasu.

PS. Na dniach (pewnie weekend) pewnie pomyślę coś odnośnie zdolności innych kolorków.
_________________
Myśli Słowa Telepatia Czyny.

Wszystkie posty zaczynające się od
MG
są pisane jako MG.
 
 
Valerie Cadle


18

Czerwona




syndykat-female http://i.imgur.com/WXYGpT9.png pryzmat-female http://i.imgur.com/gTiQdIs.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png liga-female http://i.imgur.com/wei1zSu.png

Wysłany: 2017-01-18, 15:22   
   Multikonta: MG, Willow, Lux
[Cytuj]

elo
Na wstępie to chciałabym przeprosić wszystkich za lekkie skiepszczenie sprawy z Pomarańczkami i brak tylu nowych umiejętności. Inni mają. Wam też się coś należy. Trochę kiepsko do tego podeszłam, bo w sumie powinnam wejść w ten temat w tamtym momencie w którym siadłam nad dokumentem i widziałam, że są dodane tylko dwie pomarańczowe.
Więcej się nie powtórzy. Wracając jednak do sedna.

Mentalna bariera - Pomarańczowy potrafi stworzyć w swojej głowie barierę, która jest w stanie zablokować słabsze ataki, lub utrudnić/spowolnić silniejsze. Gdy drugi Pomarańczowy próbuje wejść nam do głowy lub coś namieszać, możemy rzucić dla tej umiejętności. Jeżeli poziom stosowanej na nas umiejętności jest wyższy niż nasz poziom bariery, a my sukcesywnie rzucimy dla bariery - dochodzi tylko do niewielkich szkód (to wyznaczają już gracze między sobą lub Mistrz Gry). Czyli np. wykasowanie tylko niektórych wspomnień i tak dalej. Jednak jeżeli nasz poziom obrony jest wyższy niż poziom stosowanej na nas umiejętności i uda nam się rzucić sukcesywnie dla bariery - bronimy się przed atakiem.

Okej. W takiej formie zostanie dodane.

Cytat:
Sugeruję połączyć w jedno, "Kontrola wspomnień". Powinniśmy mieć takie same szanse w zmianie jakiegoś wspomnienia jak i w całkowitemu wykasowaniu czy przywróceniu.


Nie...wiem sama. Mi się wydaje, że jest dobrze tak jak jest. Wykasowanie wspomnień to jednak duża sprawa i powinno mieć to oddzielne punkty.

Kolejnego nie czaje zbytnio
Cytat:
niech pomarańczka ma dowolność w tym co śni i tym co śni jej ofiara
= i dowolnym modyfikowaniu go według własnej woli.

Przecież możecie modyfikować sny innych, dręczyć inne postacie w ten sposób i tak dalej.

Paraliż - Zdolność pozwala na wyłączenie na krótki okres czasu zdolności mózgowych innych osób, w ten sposób paraliżując je. Wymaga dotyku. Można w ten sposób sparaliżować nawet grupę przeciwników, jeżeli jesteśmy w stanie ich dotknąć. Po tym, zależnie od naszej woli - będą leżeli sparaliżowani. Jednak jeżeli pomarańczowy oddali się od nich, znikną mu z pola widzenia - odzyskują nad sobą kontrolę.

tak mi pasuje

Psychiczny ból - Zdolność pozwalająca obniżyć próg bólu jakiejś osoby. Wymaga dotyku i ciągłego kontaktu. Jeżeli jakaś osoba odczuwa mocny ból - Pomarańczowy może sprawić, że na jakiś czas przestanie. (4 kolejki) Ponadto może również wywołać u kogoś ból bez żadnej zewnętrznej przyczyny (wmówić mu to), również jest to ograniczone czasowo (4 kolejki). Po użyciu takiej zdolności Pomarańczowy jest wycieńczony i nie może używać zdolności przez następne dwie kolejki.

tak mi pasuje

Cytat:
Wpływanie na emocje - Pomarańczowy za pomocą dotyku może manipulować czyimiś emocjami i nastrojem. Może wprawić go w dobry humor, bądź wręcz przeciwnie, całkowicie mu go zepsuć. Może sprawić, że poczuje się bardzo smutny, bądź bardzo szczęśliwy. Może nawet sprawić, że ktoś zacznie się bać, albo wręcz przeciwnie, że się uspokoi. Nadużywanie tego nie jest polecane, może doprowadzić do problemów z głową i psychiką, czy do całkowitego zaburzenia odczuwanych emocji.
Zdolność ta pozwala także odczytywać emocje innych.


To możecie zrobić umiejętnością wpływania na innych. Tak jak np. Atturi uspokajał Val, nakazując jej być spokojną. Tak samo Lynn wmówiła Joyceowi, że jest bezużyteczny itd.

Przejęcie ciała - Zdolność pozwalająca "wejść" do ciała innej osoby i przejąć nad nią kontrolę. Osoba musi być w zasięgu wzroku pomarańczowego. Wtedy też, jeżeli Psionik wystarczająco dobrze się skupi, jest w stanie "wniknąć" w ciało drugiej osoby i przejąć nad nim kontrolę. Ciało psionika w tym czasie jest zupełnie bezużyteczne i opada na ziemie (mdleje, gałki oczne wywracają się na drugą stronę).
Pomarańczowy może poruszać się w obcym ciele przez kilka minut, jednak nie może oddalać się dalej niż na dziesięć metrów. Nie może również nic mówić w obcym ciele ani dotykać innych osób. Jednak przejmuje wszystkie jego zmysły (widzi jego oczami itd.)
Po użyciu tej umiejętności Pomarańczowy jest wycieńczony i nie może używać zdolności przez następne dwie kolejki.

Zajebiste. Myślałam o tym ostatnio. W takiej formie jaką opisałam jak najbardziej. Mam nadzieję, że pan Cage się nie pogniewa jak sobie to przywłaszczymy
_________________


 
 
Lounarie de Coudray



20 lat

Czerwona




systema-female http://i.imgur.com/qSptghe.png pandemonium-female http://i.imgur.com/6Rdj5zO.png pryzmat-female http://i.imgur.com/gTiQdIs.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png

Wysłany: 2017-01-18, 15:29   
   Multikonta: Annabeth, Ceridwen, Mistrz Gry
[Cytuj]

Valerie Cadle napisał/a:

Kolejnego nie czaje zbytnio
Cytat:
niech pomarańczka ma dowolność w tym co śni i tym co śni jej ofiara
= i dowolnym modyfikowaniu go według własnej woli.

Przecież możecie modyfikować sny innych, dręczyć inne postacie w ten sposób i tak dalej.


Wyjaśniłam to już z Magdą na gg i definicja kontroli snów została zmieniona na tą, którą zaproponowała Alice ;D
 
 
Alice Young


21

Pomarańcz




systema-female http://i.imgur.com/qSptghe.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png pandemonium-female http://i.imgur.com/6Rdj5zO.png liga-female http://i.imgur.com/wei1zSu.png

Wysłany: 2017-01-18, 15:36   
   Multikonta: John, Nathan
[Cytuj]

Odnośnie wpływania na innych i kontrolowania emocji:
Czemu sądzicie że to jest to samo, jak to są dwie różne rzeczy? Ja chcę móc odczytywać czyjeś emocje (empatia) i wpływać na nie, na przykład wywołując czasową radość u kogoś. Ale jeśli mówisz, że to jest to samo, i że mogę czytać czyjeś emocje bo czytanie w myślach i wpływać na nie bo wpływanie na innych to jak najbardziej mi to pasuje, tylko żeby się potem nie okazało, że nie mogę czegoś zrobić bo nie na tym polega moja umiejętność. Jak dla mnie to powinny być dwie różne zdolności z dwiema osobnymi pulami punktów. Ale jeśli tak nie jest, to mi to pasuje, mniej punktów do wydania.

Natomiast nadal, dla mnie manipulacja wspomnieniami i kasowanie wspomnień to to samo. Skoro mogę komuś wszczepić wspomnienia które nie istniały tam wcześniej albo zmodyfikować te które posiada, to czemu nie mogę ich usunąć? Wg mnie powinna na to iść ta sama pula punktów.

Psychiczny ból - czy mogę użyć na sobie, czy "osoba" tyczy się tylko innych?

Przejęcie ciała - mogę oddalić się na 10 metrów? Trochę mało. Mogę dotykać przedmiotów/wyjść z pomieszczenia? To nie jest dokładnie to o co mi chodziło, ale może i jest nawet trochę lepsze niż chciałam.
_________________
Myśli Słowa Telepatia Czyny.

Wszystkie posty zaczynające się od
MG
są pisane jako MG.
 
 
Valerie Cadle


18

Czerwona




syndykat-female http://i.imgur.com/WXYGpT9.png pryzmat-female http://i.imgur.com/gTiQdIs.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png liga-female http://i.imgur.com/wei1zSu.png

Wysłany: 2017-01-18, 15:43   
   Multikonta: MG, Willow, Lux
[Cytuj]

Cytat:
Ale jeśli mówisz, że to jest to samo, i że mogę czytać czyjeś emocje bo czytanie w myślach i wpływać na nie bo wpływanie na innych to jak najbardziej mi to pasuje, tylko żeby się potem nie okazało, że nie mogę czegoś zrobić bo nie na tym polega moja umiejętność. Jak dla mnie to powinny być dwie różne zdolności z dwiema osobnymi pulami punktów. Ale jeśli tak nie jest, to mi to pasuje, mniej punktów do wydania.


Spoko, nie martw się. Nikt nie będzie krzyczał.

Cytat:
Natomiast nadal, dla mnie manipulacja wspomnieniami i kasowanie wspomnień to to samo. Skoro mogę komuś wszczepić wspomnienia które nie istniały tam wcześniej albo zmodyfikować te które posiada, to czemu nie mogę ich usunąć? Wg mnie powinna na to iść ta sama pula punktów.


Niby to to samo, ale mi się wydaje, że lepiej zostawić dwie pule. Zabawa w zmienianie wspomnień to jedna bajka, kasowanie to druga. Tak sądzę.

Cytat:
Psychiczny ból - czy mogę użyć na sobie, czy "osoba" tyczy się tylko innych


Tylko inni.

Cytat:
Przejęcie ciała - mogę oddalić się na 10 metrów? Trochę mało. Mogę dotykać przedmiotów/wyjść z pomieszczenia? To nie jest dokładnie to o co mi chodziło, ale może i jest nawet trochę lepsze niż chciałam.


Oddalasz się na 10 metrów - tracisz kontrolę, "wracasz" natychmiastowo do "siebie". Przedmioty itd. tak. Jak kogoś trącisz - wracasz do siebie. No, tak jak u Jodie.
_________________


 
 
Alice Young


21

Pomarańcz




systema-female http://i.imgur.com/qSptghe.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png pandemonium-female http://i.imgur.com/6Rdj5zO.png liga-female http://i.imgur.com/wei1zSu.png

Wysłany: 2017-01-21, 02:51   
   Multikonta: John, Nathan
[Cytuj]

Ok, obiecałam to wstawiam to co zrobiłam i moje przemyślenia na temat tego co jest teraz i tego co mogłoby być.
UWAGA poniższy tekst jest moją subiektywną opinią i moją wizją na temat tego jak chciałabym żeby każdy kolor wyglądał. Zaznaczam, że nie czytałam książki, nie znam się na tym, i zanim mnie zwyzywacie powinniście wiedzieć, że jestem suką i potrafię oddać. Zapraszam do komentowania, oceniania czy warczenia na poszczególne części czy tam na całość, pamiętając jednak o tym, że nie jestem adminką więc nie wprowadzam tego od razu a tylko luźno proponuję. Jeśli chcecie mnie zjechać tylko dlatego, że wasza wizja/wizja w książce była inna, to lepiej się wstrzymajcie. Natomiast jeśli macie jakieś powody, że taka czy inna umiejętność jest zła/nie pasuje/jest zbyt mocna/jest zbyt słaba to chętnie przeczytam. Pozdrawiam.

Zieloni:


Intuicja

Jakbym miała najprościej opisać zielonych, użyłabym słowa "nadludzie". Nie mają jakichś supermocy takich jak strzelanie kulami ognia, ale są udoskonaleni w wielu aspektach. Są genialni, świetnie się biją, doskonale strzelają. Robią rzeczy o których inne kolorki mogłyby pomarzyć. Ale są niedoceniani. Nie wiem w sumie czemu, ale chciałabym trochę ich zmienić. A może raczej dodać im kilka zdolności które pomogą, usunąć kilka które przeszkadzają/nie nadają się, i kilka ze zdolności ulepszyć. W ten sposób zrobić z zielonych grywalną postać, dobrą w walce i poza nią. Szczególnie, że wchodzą też zdolności obronne. Można będzie zrobić z zielonego maszynkę do zabijania, ale też genialnego naukowca. A może i oba na raz. Oczywiście nadal będą mieli słabości, bo nie są innymi kolorkami i nie strzelają kulami ognia, ale myślę, że można ich wzmocnić po mutacji na tyle, by mogli sobie spokojnie poradzić.


Obecnie


Kod:
Pamięć fotograficzna - umiejętność pozwalająca postaci na zapamiętywanie każdego momentu jak i każdej osoby, którą się choć raz zobaczyło/spotkało. Postać potrafi z dużą precyzją odtworzyć z pamięci jakąś sytuację bądź opisać wygląd czegoś, co widziała.

Jaki jest sens rozwijania tego? Po drobnej modyfikacji pasywki:
Kod:
Umiejętności każdego: pamięć doskonała - pozwala na błyskawiczne uczenie się, zarówno teorii jak i praktyki. Zieloni potrafią bez problemu odtworzyć z pamięci sytuację sprzed wielu miesięcy, ale także błyskawicznie nauczyć się karate czy jazdy samochodem.


Kod:
Zaawansowane zdolności matematyczne -  umiejętność pozwalająca rozwiązywać skomplikowane zadania matematyczne.

Useless. Z całą miłością do matematyki, useless. Całkowicie usunąć. Matma nie przydaje się w życiu, nie sama w sobie. Jak to sobie właściwie wyobrażacie? "Rzucam na rozwiązanie równania kwadratowego". No bez sensu, nikt tego nie bierze (oprócz mnie Johnem dla realizmy postaci). Zdolności matematyczne są już częścią zdolności zielonych, na przykład w łamaniu szyfrów, informatyce czy nawet konstrukcji maszyn. To wszystko opiera się na matematyce, więc dawanie z tego osobnej zdolności to głupota.

Kod:
Bańka czasowa - Zielony potrafi zapanować nad upływem czasu, przez co może spowolnić maksymalnie jedną osobę na jedną kolejkę. Taka osoba porusza się w bardzo powolnym tempie i nie może użyć żadnej zdolności Psi.

Nie ma nic wspólnego z zdolnościami zielonych. O ile spowolnienie upływu czasu ma sens, przyspieszone funkcjonowanie mózgu i dzięki temu przyjmujemy więcej sygnałów i możemy lepiej zareagować może w pewnym stopniu przypominać spowolnienie czasu, ale zatrzymanie czasu dla jakiejś osoby? Nie, to nie w stylu zielonych. Usunąć.


Po mutacji

Kod:
200% - Zieloni za pomocą samej siły woli są w stanie zdjąć ograniczenia własnego ciała, i na jakiś czas zwiększyć swoje fizyczne umiejętności. Ich zdolności fizyczne przerastają wtedy zdolności normalnych ludzi czy nawet innych PSI. Po dłuższym używaniu mogą nastąpić problemy (bóle mięśni, stawów, nawet drobne złamania czy ogólne osłabienie)

Okej, jaki jest problem z zielonymi? Walka. Kiedy dochodzi do walki sztuki walki nie są takie zachęcające, jeśli inni dostają kule ognia i rzucanie krzesłami. Jedynym prawilnym sposobem zielonego na walkę jest strzelanie, co też jest do dupy, bo co: niebiescy mają tarczę i teleportację, żółci prędkość światła, czerwoni zamianę w dym, no i nie oszukujmy się, to jest tylko jedna opcja walki a fajnie by było mieć tego więcej. Dlatego coś co pomoże zielonym w wale wręcz wydaje się spoko opcją. Wraz ze spowolnieniem czasu i ze zwiększoną celnością można zrobić z zielonego prawdziwą maszynkę do walki, który będzie w stanie uniknąć kul, dobiec do przeciwnika i jednym sprawnym ciosem pozbawić go przytomności. Oczywiście, takie obchodzenie ograniczeń swojego ciała ma pewne konsekwencje. Nasze ciało z jakiegoś powodu ma założone te ograniczenia. Poprzez trening zwiększamy mięśnie i ogólną wytrzymałość swojego ciała, ale zielony obchodzi ten proces i siłą zmusza swoje ciało do posłuszeństwa. Przez to mogą wyniknąć różne problemy, takie jak właśnie bóle mięśni, stawów, być może nawet nadrywanie mięśni czy łamanie kości jeśli zdecydowanie przesadzimy. Długotrwałe wykorzystywanie wszystkiego co nasze ciało ma do zaoferowania, przekraczając swoje własne ograniczenia w efekcie może nas osłabić i nam zaszkodzić, ale zieloni powinni sobie z tym poradzić.


Kod:
Zwiększone możliwości probabilistyczne - Zieloni potrafią do pewnego stopnia przewidzieć przyszłość, poprzez analizę wszystkiego co ich otacza. Biorąc pod uwagę setki a może i tysiące czynników których normalni ludzie nie byliby w stanie wziąć pod uwagę, zielony może błyskawicznie obliczyć prawdopodobieństwo danego zdarzenia i odpowiednio się przygotować.

Okej. Kolejna rzecz którą daje matma. Obliczanie prawdopodobieństwa. Ale oczywiście, tylko zieloni mogą to rozwinąć do takiego stopnia. Analizowanie mnóstwa czynników, branie pod uwagę mnóstwa zmiennych i dodawanie do tego krztyny intuicji - to coś, co tylko ktoś mający zielony umysł może zrobić. I zostaje za to nagrodzony. Jest w stanie do pewnego stopnia przewidzieć co się wydarzy, z jakim prawdopodobieństwem się to wydarzy, a skoro wie o tym o kilka setnych sekund wcześniej może odpowiednio zareagować. A jeśli połączymy to z spowolnieniem czasu i ze zwiększeniem zdolności fizycznych, zielony staje się jeszcze potężniejszy. Jak to sobie wyobrażam? Trwa walka, i zielony może użyć tej zdolności, dzięki czemu jest w stanie przewidzieć atak przeciwnika i odpowiednio zareagować, dzięki czemu działa szybciej i lepiej. Jest misja, zielony obserwuje teren, jest w stanie przeanalizować i spróbować przewidzieć gdzie będzie dany strażnik w danej chwili, bądź jakie jest prawdopodobieństwo że cel jest w tym budynku. Oczywiście, wszystko wręcz błyskawicznie. A im więcej czasu na to poświęci, tym zwiększa się prawdopodobieństwo że ma rację. Oczywiście, nie może przewidzieć wszystkiego (na przykład żaden zielony nie przewidzi, że jakaś laska nagle wskoczy pod autobus i szejn żeby jej nie zabić uszkodzi poważnie mnóstwo osób wywracając autobus).


Żółci:


Intuicja

Powiem szczerze, tu miałam najwięcej problemów. Bo przejrzałam sobie żółtych, i oni są kurwa silni. Bardzo silni. Nie widzę powodu dla któego żółty miałby być gorszy od czerwonego. Ciskanie piorunami, kontrolowanie urządzeń elektrycznych, rażenie prądem... Wszystko to jest mega silne. Dlaczego więc żółci nie są grani? Czegoś im brakuje? A może są zbyt podobni do czerwonych? Zieloni są mózgowcami. Walczą, ale potrafią też pomyśleć. Doskonale strzelają, a po zmianach które napisałam wyżej w walce wręcz też są świetni. Są potrzebni zarówno na polu walki jak i poza nim. Niebiescy są defensywnym kolorem, ale potrafią zrobić też rozpierdol. W walce czerwony-niebieski do końca nie wiadomo kto wygra, bo ich zdolności są na tyle różne, i na tyle mocne, że nie widzę powodu, by jeden miał przegrać z drugim. Ważności pomarańczowych kwestionować nie można, bo jest to idealny wywiad, a także doskonałą kontrola nad przeciwnikami. Ale co mają żółci? Walką zajmują się czerwoni, myśleniem zieloni, wywiadem pomarańczowi a wsparciem niebiescy. Ale żółci mogą przepalać systemy elektryczne, co w obecnych czasach jest niezastąpioną umiejętnością. To idealna infiltracja. Więc co ludziom nie pasuje w żółtym?


Obecnie

Kod:
Umiejętności dla każdego: Odporność na prąd (będąc w wodzie obok drugiego Żółtego nie powoduje to u drugiej postaci uszczerbku na zdrowiu, to samo tyczy się piorunów wywołanych przez innych Żółtych), wywoływanie spięć będąc w wodzie. Osoba zakwalifikowana jako Żółta czasem wysyła niewielkie wyładowania elektryczne, z tego względu, szczególnie niebezpieczne jest przebywanie obok niej w wodzie.

Walka żółty vs żółty wydaje się być bez sensu, ale może taki był zamiar, nie wiem, nie czytałam książki. Usunęłabym fragment o randomowych wyładowaniach elektrycznych, i dałabym to raczej jako coś opcjonalnego, zależnego od postaci (chyba już jest ale nwm).

Kod:
Wywoływanie spięć - tworzenie spięć w urządzeniach elektronicznych, wiąże się to również z odcinaniem im zasilania, przez co po prostu przestawały działać. Wymaga dotknięcia nagą dłonią danego przedmiotu.
Wyszukiwanie usterek w sprzętach elektrycznych - Żółty z tą umiejętnością świetnie radzi sobie w wyszukiwaniu usterek w sprzętach elektrycznych.
Awaria - zdolność do wywoływania nagłych awarii bez dotykania czegokolwiek. Nagle przestają świecić światła, włączają się alarmy pożarowe itp.
Wybuch - Żółty potrafi wysadzić jakiś elektryczny obiekt bez dotykania go.

Nie widzę znaczącej różnicy pomiędzy wywoływaniem spięć a awarią (prócz dotyku, podejrzewam że awaria jest na mniejszą skalę, ale o tym zaraz), do tego wyszukiwanie usterek można by połączyć z wywoływaniem spięć. Jeśli awaria może zrobić tylko takie pierdołowate rzeczy, to może lepiej ją polepszyć, bądź wgl dać tą zdolność do pasywki. Z tych czterech + pasywki zrobiłabym coś takiego:

Kod:

Umiejętności dla każdego: Odporność na prąd (będąc w wodzie obok drugiego Żółtego nie powoduje to u drugiej postaci uszczerbku na zdrowiu, to samo tyczy się piorunów wywołanych przez innych Żółtych), wywoływanie spięć będąc w wodzie. Niektórzy zakwalifikowani jako żółci mogą całkowicie przypadkowo wysyłać niewielkie wyładowania elektryczne, dlatego lepiej nie przebywać obok nich w wodzie. Żółci, szczególnie w stresowych sytuacjach, potrafią wywoływać niewielkie awarie - gasną światła, włączają się alarmy itp.

Kontrola urządzeń elektrycznych - Pozwala na wyszukiwanie i tworzenie usterek w urządzeniach elektrycznych za pomocą dotyku. Możemy sprawdzić co się zepsuło, bądź wywołać spięcie, co wiąże się z odcięciem zasilania przez co urządzenia przestają działać.

Wybuch - Żółty potrafi wysadzić jakiś elektryczny obiekt bez dotykania go.


Kod:
Pioruny w dłoniach - tworzenie wyładowań prosto w swoich dłoniach. Są słabsze niż pioruny z nieba, jednak potrafią sparaliżować dorosłego człowieka bądź spowodować spory uszczerbek na zdrowiu. Żółty, aby piorun zadawał obrażenia wrogowi, musi cały czas mieć wyprostowaną dłoń - działa to na zasadzie laseru, jeśli zostanie przerwany, obrażenia nie będą zadawane.

Można trochę podrasować,np na
Kod:
Pioruny w dłoniach - tworzenie wyładowań w dłoniach. Pozwala na "wystrzelenie" piorunu z wyprostowanej dłoni (działa na zasadzie lasera, jeśli zostanie przerwany obrażenia nie są zadawane) ale także na zatrzymaniu wyładowań na swoich dłoniach, zwiększając w ten sposób naszą siłę ofensywną w walce wręcz. Pozwala także na przekierowanie wyładowań do przedmiotu będącego przewodnikiem (np metalowej rury bądź jakiegoś metalowego sznurka), wzmacniając go w ten sposób, by zadawał również obrażenia od prądu.

Bo czemu żółty nie mógłby wzmocnić swojej siły w walce wręcz, bądź przekierować prądu do jakiegoś przedmiotu.


Mutacja


Nie mam pomysłu na zdolności po mutacji. Nie ma sensu dodawać nic z ataku, bo są wystarczająco silni ofensywnie, ani z obrony, bo dzięki tarczy potrafią się już bronić. Ich przydatności nie można kwestionować, bo mogą wyłączać urządzenia elektryczne dotykając instalacji. Jeśli chciałabym wymyślić coś na siłę, to byłoby to:

Kod:
Wizja z kamer - Żółty, dotykając jednej kamery podłączonej do całej instalacji kamer, może po zamknięciu oczu dojrzeć obraz każdej z nich. To znaczy, jeśli jest w jakimś ośrodku, w którym jest pełno kamer, podłączonych do jednego systemu, żółty może podejrzeć obraz z kamer, oglądając w ten sposób ośrodek "od środka".

Czyli dotykamy kamery, zamykamy oczy i widzimy obraz z innych kamer. Zdolność iście niezastąpiona, mająca sens bo kamery są podłączone do prądu, zwiększa przydatność żółtych, ale także nie sprawia, że są oni zbyt silni, bo zawsze któraś z kamer może nie działać, albo nie wychwytywać obrazu, albo być podłączona do innego systemu albo cokolwiek. Wiele rzeczy może nie zadziałać, ale przez to, że może zadziałać, żółci zyskują (myślę że całkiem sporo).

Czerwoni:


Intuicja

Są dokokszeni, co widać po liczbie czerwonych. Z drobnymi uwagami, może się czepiam.


Obecnie

Kod:
Kontrola pożaru - Czerwony potrafi wywołać pożar na życzenie w wybranym przez siebie miejscu - musi go jedynie dotknąć. Oczywiście bez żadnego problemu potrafi również ugasić ogień, nawet stworzony przez drugiego Czerwonego.
Podsycanie ognia - po wywołaniu pożaru czerwony może go bardzo łatwo “podsycić” - tyczy się to nawet ognia, który jest gaszony przez drugą osobę (nie drugiego Czerwonego) wodą bądź czymś innym. Działa na każdy ogień, nawet jeżeli nie został wywołany przez danego Czerwonego.

Wg mnie to samo. Skoro mogę tworzyć i gasić ogień to powinnam móc go podsycać i tak dalej. Połączyć w jedno.


Mutacja

To co dodały dziewczyny jest okej, i wystarczająco mocne by czerwoni nie cierpieli na tych zmianach. Ewentualnie, jeśli chcielibyśmy się uprzeć:

Kod:
Ognista tarcza - Czerwony wytwarza przed sobą okrągłą tarczę o promieniu maksymalnie 1,5m, której temperaturę może dowolnie regulować. Przy odpowiedniej temperaturze tarcza jest w stanie zatrzymać pociski, czy powstrzymać kogoś przed szarżą. Pozycji tarczy nie można zmienić.

Nie wiem czy wymaga to jakiegoś wyjaśnienia, przed czerwonym powstaje tarcza, zatrzymuje jakieś ataki, ale jeśli czerwony nagle pomyśli, że musi przenieść tarczę, bo teraz atakują go z lewej, to musiałby usunąć tą z przodu i stworzyć z lewej. Jest to znacznie słabsze od bariery niebieskich, ale nigdy nie miało być silne - to ma dawać tylko jakąś alternatywę obrony, jeśli wszystko inne zawiedzie, a przed nami jakiś zielony snajper próbuje nas załatwić z odległości dwóch kilometrów.

Niebieski:


Intuicja

Niebiescy są bardziej defensywnym kolorem. Są już silni, ale mogliby być lepsi. Wydaje mi się, że brakuje im jakiegoś ruchu popisowego, oraz czegoś co zwiększy ich użyteczność na misjach, nie sprowadzając ich tylko do roli chodzącej bomby. Posiadam jakąś wizję tego co ma się z nimi dziać: niebiescy władają siłą umysłu, a pod hasłem "telekineza" nie znajduje się wbrew pozorom tylko przenoszenie przedmiotów siłą woli, ale całkowite oddziaływanie na otoczenie siłą własnej woli. Chcę wzmocnić ich zdolności drużynowe, bo w końcu rozpierdolem mogą zająć się czerwoni, ale nie chcę przy tym wzmacniać ich zdolności walki 1vs1, bo ta już jest wystarczająca.


Obecnie

Nie mam nic do zarzucenia obecnym skillom, są bardzo spoko.


Mutacja

Okej, większość napisałam w intuicji, tu są trzy zdolności które zobaczyłam oczami wyobraźni kiedy myślałam o tym, jak wzmocnić niebieskich, nie przesadzając ich za bardzo, i dając im więcej możliwości niż tylko rozrywanie ciał przeciwników którzy stoją im na drodze.

Kod:
Manipulacja wektorami - Umożliwia manipulację wektorem dotykanego obiektu. Można na przykład nadać mu pęd bądź wręcz przeciwnie, całkowicie go wyhamować,czy też zmienić kierunek w którym podąża. Oczywiście, ma to swoje ograniczenia - po użyciu tego na jednym obiekcie, przez dwa/trzy posty umiejętność jest zablokowana.

Okej. To tak - niebiescy mogliby za pomocą dotknięcia wprawić jaki przedmiot w ruch (nawet bardzo szybki), bądź wręcz przeciwnie, zatrzymać obiekt. Mogliby też zmienić kierunek w którym leci. Oczywiście, można tego też użyć na ludziach, i za pomocą dotknięcia odrzucić ich prosto na ścianę. Załóżmy na przykład, że kładziemy rękę na stole, i po chwili ten stół z dużą prędkością leci na naszego przeciwnika. Albo ktoś chce nas uderzyć za pomocą metalowej rury, a my zatrzymujemy to ręką, i nie otrzymujemy żadnych obrażeń, co więcej, odrzucamy przeciwnika, bo odwróciliśmy wektor w którym podążała rura i zwiększyliśmy jego wartość, więc rura z dużą prędkością zaczyna lecieć w drugim kierunku, a my jesteśmy w pełni sił. To by dawało absolutną obronę, bo podobnie można zrobić z dowolnym fizycznym atakiem, stąd ograniczenie raz na trzy posty. Uprzedzając: to jest trochę coś innego niż umiejętność telekinezy, a możliwości są dużo większe niż to co napisałam wyżej, w sumie wszystko zależy od wyobraźni. Myślę, że ma to jakiś sens.

Kod:
Związanie - Więzimy osobę lub grupę (do 5) osób za pomocą niewidzialnych więzów, powstrzymując ich przed ruszeniem się. Trzeba jednak cały czas koncentrować się na tej czynności, inaczej ofiara może się uwolnić. Dłuższe używanie na większej grupie osób powoduje bóle głowy, które w efekcie przerywają działanie umiejętności

Czyli tak, skupiamy się, a ofiarę otaczają niewidzialne więzy, które nie pozwalają jej się ruszyć, ale należy cały czas się skupiać. Chwila dekoncentracji i ofiara jest wolna. Można użyć na grupie osób, ale z czasem nasza umiejętność słabnie, a nasza głowa coraz bardziej boli i coraz mocniej nas dekoncentruje, więc w końcu (po 1? 2? postach) nie tylko nie jesteśmy w stanie jej dłużej utrzymać, ale i ból głowy się nasila, i nie jesteśmy w stanie dobrze walczyć.

Kod:
Ocena terenu - Pozwala na obejrzenie dość sporego, otwartego terenu za pomocą własnego umysłu. Po chwili skupienia Niebieski jest w stanie "zobaczyć" oczami wyobraźni rozmieszczenie różnych obiektów na tym terenie, jak i wyczuć osoby czy zwierzęta. Oczywiście, bez żadnych szczegółów, widzi jedynie kształt i rozmiar obiektu/osoby/zwierzęcia, nie może z tego wywnioskować gdzie kto patrzy, choć może stwierdzić w którą stronę zmierza. Obiekty nie przeszkadzają w "polu" działania mocy, to znaczy możemy zobaczyć co jest za budynkiem, o ile jest on na tyle mały, żeby nasza moc za niego sięgnęła, jednak nie może zobaczyć co jest w środku budynku bądź w innej zamkniętej przestrzeni. Umiejętność wykańcza niebieskiego, i przez jakiś czas (2? posty) nie jest on w stanie używać swoich umiejętności.

Okej, skoro niebiescy mogą już spojrzeć przez ścianę, to czemu mieliby na tym skończyć? Wzmocnijmy jeszcze bardziej przydatność niebieskiego w takich akcjach, i pozwólmy mu na obejrzenie terenu i zaznaczenie wrogów. Żeby nie było zbyt miło, to po użyciu musi odczekać dwa posty przed wkroczeniem do akcji, więc nie będzie tak, że niebieski zbada sobie teren, wyskoczy, pozabija wszystkich i fajnie. Ale jeśli jesteśmy w lesie wraz z przyjaciółmi i uciekamy przed kimśtam, to niebieski mógłby zbadać teren żeby stwierdzić w którą stronę uciekać. Albo na misji, mógłby stwierdzić gdzie są wrogowie, by umożliwić towarzyszom atak.
_________________
Myśli Słowa Telepatia Czyny.

Wszystkie posty zaczynające się od
MG
są pisane jako MG.
 
 
Kelly McCarthy



19 lat

Niebieska Matka Teresa




syndykat-female http://i.imgur.com/WXYGpT9.png niezrzesz-female http://i.imgur.com/i3ry5YH.png pandemonium-female http://i.imgur.com/6Rdj5zO.png lowcy-female http://i.imgur.com/RlDynJq.png owd-female http://i.imgur.com/baq9buf.png

Wysłany: 2017-01-21, 12:06   
   Multikonta: Szejn, Mistrz Gry, Cookie
[Cytuj]

Właśnie siadam do opracowania umiejek. Wieczorem zobaczycie rezultaty. Dziękujemy Alice
 
 
Gabriel O'Donnell


20 lat

yellow submarine




niezrzesz-male http://i.imgur.com/i3ry5YH.png pryzmat-male http://i.imgur.com/gTiQdIs.png

Wysłany: 2017-01-28, 21:49   
   Multikonta: QN, BC
[Cytuj]

Tak przeglądając umiejętności żółtych, wpadł mi do głowy pomysł na jedną z mutacji do paraliżu. Napisane jest, że:
Cytat:
Paraliż - po dotknięciu paraliżuje człowieka bądź zwierzę. Taka osoba jest w pełni świadoma, jednak nie może poruszać kończynami przez określony czas, zależny od Żółtego. Paraliż jedynie sprawia, że dana osoba nie może się ruszać - nie odczuwa bólu ani niczego takiego.


W takim razie logicznym jest, że może po mutacji, czy też osiągnięciu jakiegoś konkretnego poziomu danej umiejętności można przesłać energię elektryczną, a przynajmniej tak powinno być. Skutki takowego spotkania są raczej proste do określenia, ale wszystko zależy jak duża moc zostanie przesłana i adekwatne do tego obrażenia, a na to już chyba można rzucić kostką bądź wymyślić jakiś prosty system. Naturalnie żółty będzie mógł panować nad częstotliwością takowego przepływu. Tylko tutaj nie wiem, czy będzie musiał posiadać więcej 'mocy' przez doładowanie się elektrycznością, czy po prostu zrobi to 'od tak', jak wygląda to w przypadku innych umiejętności.
Za wszelakie niejasności przepraszam i postaram się je rozwiać, chociaż nie gryźcie, bo dopiero zaczyna ogarniać co i jak :idk:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Forum zostało otwarte 2016-08-15. Pomysł na nagłówek zaczerpnięty z Shine. Autorem systemu zakładek jest Noritoshi.
Strona wygenerowana w 0,284 sekundy. Zapytań do SQL: 10